موافقت اتلتیکو با میزبانی بازی‌های رئال/ خبری رسمی درباره ادامه کوپا ایتالیا/ رکورد پشت رکورد برای بایرن

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه‌مرادی / حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

هیچکس جلودار بایرن نیست؛ رکورد پشت رکورد

بایرن مونیخ دیشب در نیمه‌نهایی جام حذفی آلمان موفق شد حریفش آینتراخت فرانکفورت را 2-1 شکست دهد تا علاوه بر راه‌یابی به فینال این رقابتها به رکورد بیشترین تعداد گلهای زده شده در یک فصل فوتبال آلمان هم برسد.

بایرن مونیخ که مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است در بازی دیشب صد و بیست و هشتمین و صد و بیست و نهمین گلهای خود در این فصل را به ثمر رساند. گلهایی که تنها در 43 مسابقه این فصل توسط ستاره‌های بایرن به ثمر رسیده.

در شب صعود بایرن به فینال جام حذفی برای سومین سال پیاپی، ایوان پریشیچ و رابرت لواندوفسکی برای باواریایی‌ها گلزنی کردند. بایرن در حالی به رکورد بیشترین گلهای یک فصل فوتبال آلمان دست یافت که رکورد قبلی توسط همین تیم در فصل 1972-1973 ثبت شده بود.

از 129 گل بایرن مونیخ در این فصل 90 گل در بوندس‌لیگا به ثمر رسیده و یک سوم این تعداد یعنی 30 گل توسط گلزن برتر بایرن رابرت لواندوفسکی وارد دروازه حریفان شده است. لواندوفسکی در حال حاضر صدرنشین جدول گلزنان بوندس‌لیگا هم هست.

پدر رشفورد پیدا شد؛ ملی‌پوش سابق غنا!

میشل بویه مارکوایه 65 ساله ، بازیکن سابق تیم ملی غنا در مصاحبه با رادیو استار اف ام گفت که رشفورد می داند که او پدر واقعی اش است اما علت این افشاگری مشهور شدن یا دریافت پول نیست. وی اظهار داشت: «رشفورد پسر من است و خودش هم این را می داند هر چند که چند سال است که همدیگر را ندیده ایم. در ابتدا عصبانی شده بود چرا که فکر می کرد او را ترک کرده ام اما من او را رها نکرده بودم. حالا شاید خیلی ها بخواهند به سراغ من بیایند و اخبار جدیدی دریافت کنند اما من به دنبال اخاذی و دریافت پول یا شهرت نیستم. فقط می خواستم که همه چیز روشن شود و همه بدانند که مارکوس رشفورد اصالتی غنایی دارد.»

تا پیش از این همه فکر می کردند که رشفورد که ملی پوش انگلیسی است، پسر ژوزف و ملانی جاماییکایی است اما به نظر می رسد که با این افشاگری جدید مشخص شده است که رشفورد اصالتی از کشور غنا دارد. میشل بوایه در این باره در صفحه فیسبوکش نوشته است: «هیچ کس نباید رابطه میان یک پدر و یک پسر را خراب کند. این عشق هرگز از بین نمی رود. هدف اصلی من محافظت از مارکوس و دعا کردن برای اوست. برایم ناراحت کننده است که یک نفر بخواهد با پول دادن من را ساکت کند. نیازی به پول ندارم، به عشق، عدالت، برابری و حقیقت نیاز دارم.»

ایده تاتنهام برای جذب ستاره برزیلی بارسا

ستاره برزیلی در نقل و انتقالات زمستانی سال ۲۰۱۸ و به امید موفقیت و کسب جام های فراوان، لیورپول را به مقصد بارسلونا ترک کرد. با این حال خیلی زود رویای فیلیپ کوتینیو تبدیل به یک کابوس شد و تنها بعد از یک فصل نوکمپ را به شکل قرضی و به مقصد بایرن‌مونیخ ترک کرد. کوتینیو اگر چه آغاز نسبتاً خوبی در مونیخ داشت اما رفته رفته اوضاع در این تیم آلمانی هم برای او پیچیده شد. تا جایی که اخیراً مشخص شد باواریایی‌ها هیچ علاقه‌ای به دائمی کردن قرارداد وی ندارند و این بازیکن باید در پایان فصل به نوکمپ بازگردد.

از طرفی به نظر می‌رسد که بارسا علاقه‌ای به حفظ کوتینیو نداشته باشد. در همین رابطه طی هفته های اخیر گفته شد که لیگ برتر انگلیس مقصد احتمالی هافبک برزیلی خواهد بود. حالا و در همین رابطه کوپه مدعی شده که بارسا قصد دارد تا 30 ژوئن وضعیت کوتینیو را مشخص کند و فعلاً تاتنهام یکی از گزینه‌های اصلی به حساب می آید. بر اساس گزارش این منبع باشگاه لندنی قصد دارد با پیشنهاد معاوضه تانگوی اندومبله یا توبی آلدرویرلد به همراه مقداری پول، بارسا را راضی به فروش ستاره برزیلی خود کند.

ورنر، هدف نافرجام بارسا در ژانویه

تیمو ورنر یکی از سرحال ترین بازیکنان رقابت‌های بوندسلیگا و به طور کلی اروپا در فصل جاری بوده است. این ستاره آلمانی در ۳۰ بازی این فصل بوندسلیگا آمار خیره کننده ۲۵ گل و ۸ پاس گل را به ثبت رسانده و همچنین یکی از ارکان موفقیت لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا تلقی شده است. در روزهای اخیر گفته شد که مهاجم ۲۵ ساله آلمانی با باشگاه چلسی به توافق کامل رسیده و فصل آینده را در استمفوردبریج سپری خواهد کرد. از طرفی به نظر می رسد که ورنر با قراردادی ۵ ساله راهی چلسی خواهد شد و سالیانه ۱۰ میلیون یورو حقوق دریافت خواهد کرد. بارسلونا اما یکی از تیم هایی بود که در یکی دو فصل اخیر دائماً به دنبال جذب یک جانشین مطمئن برای لوئیس سوارز پا به سن گذاشته بوده است. آنها در حال حاضر به جذب لائوتارو مارتینز از اینتر نزدیک هستند اما حالا خبرنگار معروف اسکای اسپورتس یعنی گیم بالاگ مدعی شده که باشگاه کاتالانی در نقل و انتقالات تابستانی تلاش خود را برای جذب تیمو ورنر از لایپزیش انجام داده اما در این امر را ناکام بوده است.

رسمی؛ ادامه کوپا ایتالیا بدون وقت‌های اضافه

بعد از اینکه ویروس کرونا باعث ایجاد یک وقفه سه ماهه در انجام مسابقات ورزشی ایتالیا از جمله فوتبال این کشور شد، حالا قرار شده که بازی ها از روز جمعه با برگزاری دیدار بین دو تیم یوونتوس و میلان در چهارچوب مرحله برگشت نیمه نهایی کوپا ایتالیا از سرگرفته شود. همچنین در دیگر بازی این مرحله ناپولی و اینتر در روز شنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در روزهای گذشته صحبت های زیادی در رابطه با احتمال حذف وقت های اضافه از بازی های مرحله نیمه نهایی و فینال کوپا ایتالیا به گوش رسید. حالا و در همین رابطه فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد در ادامه مسابقات کوپا ایتالیا وقت اضافه ای در کار نخواهد بود و در صورت به تساوی کشیده شدن بازی ها در وقت های معمول، بلافاصله ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز خواهد بود. به نظر می‌رسد مسئولان فوتبال ایتالیا این تصمیم را به منظور جلوگیری از خستگی بازیکنان در نظر گرفته اند. ستاره‌های هر ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا کمتر طی ماه های اخیر فرصت تمرین کردن داشته اند و از آمادگی صددرصدی برخوردار نیستند. از طرف دیگر کشیده شدن بازی ها به تابستان و گرمای هوا نیز می تواند یکی دیگر از دلایل اتخاذ این تصمیم تلقی شود.

قربانیان تمدید با دیبالا؛ این چند نفر!

یکی از دغدغه های این روزهای باشگاه یوونتوس تمدید با ستاره آرژانتینی خود است. پائولو دیبالا که تابستان گذشته چیزی تا جدایی از یووه فاصله نداشت، پس از درخشش در فصل جاری زیر نظر مائوریتزیو ساری، سران باشگاه را نسبت به تمدید متقاعد کرد. قرارداد دیبالا تا 2022 اعتبار دارد و طبق ادعای گاتزتا دلو اسپورت، تقاضای دریافت دستمزد 15 میلیون یورویی کرده است. او در حال حاضر 7.5 میلیون یورو دستمزد می گیرد. سران یووه اما رقمی بین 11 تا 12 میلیون یورو را پیشنهاد داده اند و مذاکرات در این زمینه در جریان است.

گاتزتا نوشته است که پیش از نهایی شدن تمدید دیبالا، یوونتوس باید پروسه جدایی 4 بازیکن خود را کامل کند. شرایط اقتصادی پساکرونا به گونه ای شده است که یوونتوس قصد خلوت کردن فهرست خود را دارد.برای این مهم، میرالم پیانیچ، گونسالو ایگواین، فدریکو برناردسکی و آدرین رابیو در فهرست فروش قرار دارند. با فروش این بازیکنان، هم بودجه باشگاه افزایش خواهد یافت و هم از پرداخت دستمزدهای کلان به این 4 بازیکن خلاص می شود.

تاریخ انقضای رقم فسخ لائوتارو فاش شد

بارسلونا به شدت شرایط جذب ستاره آرژانتینی اینتر یعنی لائوتارو مارتینز را دنبال می کند و با وجود شایعاتی که درباره این انتقال مطرح شده اما بسیاری معتقد هستند که لائوتارو در نهایت راهی نوکمپ خواهد شد. همچنین گفته می شود که یکی از مهم ترین دلایل علاقه لائوتارو به حضور در بارسا، بازی در کنار هم وطن خود یعنی لیونل مسی است. در چند روز گذشته رسانه ها اخبار زیادی را درباره این انتقال مخابره کردند و اکثریت آنها بر این عقیده هستند که نراتزوری تنها با دریافت 111 میلیون یورو راضی به فروش لائوتارو خواهد شد. این در حالی است که بارسا امید دارد با پیشنهاد یک بازیکن به اینتر، قیمت این ستاره آرژانتینی را کاهش دهد.

به په ماروتا مدیر ورزشی اینتر بارها تاکید کرده است که تنها راه انتقال لائوتارو، پرداخت رقم فسخ اوست. او روز گذشته نیز تاکید کرد که امیدوار است بارسا چنین رقمی را پرداخت نکند و در واقع باید گفت رقم خوردن چنین اتفاقی با توجه به شرایط اقتصادی پساکرونا غیرممکن خواهد بود. ماروتا همچنین در این مصاحبه فاش ساخت که از 7 جولای، این بند فسخ نیز منقضی خواهد شد و سپس بارسا و همه تیم های خواهان لائوتارو باید مستقیما با اینتر وارد مذاکره شوند.

نیوکاسل به جذب ستاره بارسا نزدیک‌تر شد

فیلیپه کوتینیو تابستان گذشته با قراردادی قرضی و بند خرید 120 میلیون یورویی، بارسا را ترک و راهی بایرن مونیخ شد. دوران حضور او در بارسا تنها یک سال و نیم به طول انجامید و او که نتوانسته بود رضایت ارنستو والورده را جلب کند، چاره ای جز جدایی نداشت. ستاره برزیلی سابق لیورپول، گران ترین خرید تاریخ بارسلوناست ولی نتوانست ارزش هایش را در باشگاه کاتالان به اثبات برساند.

آرسنال، تاتنهام، چلسی، اورتون و نیوکاسل تیم هایی هستند که برای کوتینیو با ایجنت ایرانی او کیا چورابچیان وارد مذاکره شده اند. طبق ادعای فرانس فوتبال در حال حاضر نیوکاسل بیشترین شانس را برای به خدمت گرفتن کوتینیو دارد. او قرار است رهبر پروژه مالک احتمالی باشگاه یعنی بن سلمان پادشاه سعودی باشد. هنوز شیوه جدایی او از بارسا مشخص نیست و این قضیه می تواند قطعی باشد یا قرضی با بند خرید دائمی. همان فرمولی که بارسا در مذاکره با بایرن پیاده کرد ولی به نتیجه نرسید.

اتلتیکو موافق میزبانی از بازی‌های رئال

پس از تعطیلی لالیگا به دلیل شیوع کرونا، باشگاه رئال مادرید تصمیم به شروع بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو گرفت. پروژه ای که مرحله اولش تا تابستان ادامه خواهد داشت و به همین دلیل بازی های خانگی باقیمانده رئال به ورزشگاه دی استفانو انتقال پیدا خواهد کرد. رئال در یک ماه پیش رو شش بازی را در این ورزشگاه انجام خواهد داد. امروز در ملاقات مسئولان شهرداری مادرید و اتحادیه لالیگا، نمایندگانی از رئال(امیلیو بوتراگنیو مدیر ارتباطات باشگاه) و اتلتیکو( انریکه سرزو رئیس باشگاه) هم حضور داشتند. این ملاقات به کمپین "VolverEsGanar" ارتباط داشت و به فاصله تنها دو روز تا بازگشت فوتبال در اسپانیا و نیز پایان روزهای سخت شیوع کرونا در این کشور، حاضران در این جلسه به نوعی شکست کرونا را جشن گرفتند.

در این مراسم، خبرنگاران از انریکه سرزو رئیس اتلتیکو در مورد احتمال میزبانی ورزشگاه وندامتروپولیتانو از بازی های رئال سوالاتی را مطرح کردند که او پاسخ داد:« ماسک را از روی صورت بر می دارم تا پاسخ شما را بدهم. هیچکس تردیدی نداشته باشد که ما ورزشگاه خودمان را در اختیار رئال قرار خواهیم داد. در این مورد اصلا تردید نداشته باشید.» شهردار جدید شهر مادرید که از هواداران اتلیکو است نیز در این زمینه گفت:« پیش از این هم ویسنته کالدرون(ورزشگاه سابق اتلتیکو) سابقه میزبانی از رئال را داشته است و قطعا حالا هم مشکلی از بابت میزبانی وندا از بازی های رئال وجود نخواهد داشت.»

کد خبر: 1071587

وب گردی

وب گردی