دولت باید مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را تجهیز کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بخش دولتی باید از هر فرصتی برای توسعه و تجهیزمراکز درمانی و بیمارستان‌ها استفاده کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی در هشمین نشست روسای بیمارستان‌های این استان که در بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد، با اشاره به کارنامه درخشان جامعه پزشکی در بحث مبارزه و مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: در این چندماه باید گفت همه مسائل تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است و دردهای مزمن به نوعی به فراموش سپرده شد، درحالیکه بسیاری از مشکلات همچنان در حوزه سلامت و درمان پابرجاست.
وی با بیان اینکه کرونا واقعیتی بود که توانمندی حوزه سلامت را به رخ همه کشید، گفت: آنچه باعث شد در بحران کرونا جا نخوریم و به خوبی عمل شود وجود شبکه ارزشمند حوزه بهداشت و درمان بود که در این میان حوزه درمان نقش اصلی را ایفا کرد و اگربخش درمان خاکریز اول را خالی می کرد مشکلات چند برابر می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نقش طرح تحول سلامت را بسیار مهم برشمرد و گفت: حسن طرح تحول سلامت در این بود که گروه عظیمی را به صورت پاسخگو پای کار آورد.

وی با اشاره به مشکلات و استرس‌هایی که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا وجود داشت، تصریح کرد: با گذشت زمان و با تلاش کادر درمان و حمایت همه دستگاه‌ها، این مشکلات کمتر شد.

صومی ضمن تقدیر از مجموعه کادر درمان که با وجود تحریم‌ها زحمات زیادی کشیدند، گفت: اینکه هر استانی چه میزان در کرونا دچار آسیب شد باید در آینده قضاوت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع در این استان با کمک بخش دولتی و خصوصی کارها به خوبی پیش رفت، یادآور شد: عده‌ای در این میان درخشیدند که باید مورد تشویق قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از بیمارستان‌ها در استان در زمان کرونا متضرر شدند، خاطر نشان کرد: باید در این خصوص تمهیدات لازم انجام شود.
صومی با اشاره به نقش بیمه برای جبران بخشی از خسارت‌ها بیان کرد: لباس و ماسکی که مورد استفاده قرار می گیرد هزینه زیادی را به جامعه پزشکی تحمیل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط پیش آمده روزهای آتی روزهای سنگینی خواهد بود، گفت: وظیفه رئیس بیمارستان این است که با مجموعه خود بنشیند و تمهیداتی که منجر به خدشه دار شدن جامعه پزشکی نشود بیندیشد.

وی بر رفع مشکلات کادر درمان تاکید کرد و یادآور شد: بعد از این سیستم را طوری طراحی کنید که همه پای کار باشند.
صومی با تاکید بر اینکه مدیریت کرونا بسیار مهم است، گفت: بیماران جدیدی در حال اضافه شدن هستند که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. هر کانونی که بیماری گسترش پیدا می کند باید پیدا و چاره اندیشی شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تعداد زیادی از کادر درمان نیز در این چند ماه به بیماری کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: متاسفانه طی این مدت جمعی از کادر درمان را در استان بر اثر ابتلا از دست دادیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بخش دولتی باید از هر فرصتی برای توسعه و تجهیزمراکز درمانی و بیمارستان‌ها استفاده کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی است تا کم و کاستی‌ها از نظر تجهیز برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071588

وب گردی

وب گردی