یوتیوب فیلمی از مایکل مور را حذف کرد

یوتیوب فیلم مستندی به تهیه‌کنندگی مایکل مور با عنوان «سیاره آدم‌ها» را که طی یک ماه اخیر 8 میلیون مرتبه بازدید داشته، حذف کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،  به نقل از گاردین، فعالان محیط زیست در بریتانیا، مستند منتشر شده مایکل مور فیلمساز جنجالی آمریکایی را محکوم کردند و خواستار حذف آن از یوتیوب شدند. یوتیوب به‌خاطر نقض کپی رایت یک عکاس محیط زیست بریتانیایی، فیلم مستند «سیاره آدم‌ها» اثر مایکل مور را از صفحه خود حذف کرد.

این مستند که از سوی دانشمندان و فعالان  آب و هوایی با عنوان محتوای نادرست و گمراه کننده محکوم شده است، حاوی کلیپی از عکسهای «توبی اسمیت» عکاس محیط زیست بریتانیایی است که بدون اجازه او در فیلم استفاده شده است. در پاسخ ، فیلمسازان نقض قوانین استفاده منصفانه را تکذیب کردند و منتقدان خود را به سانسور با انگیزه سیاسی متهم کردند.

اسمیت پس از اطلاع استفاده فیلم مایکل مور از چندین ثانیه فیلمبرداری از پروژه اش با عنوان «Rare Earthenware»، که جزئیاتی از سفر مواد معدنی خاکی کمیاب از مغولستان داخلی، در ۲۳ ماه می شکایت خود را به یوتیوب ارسال کرد. اسمیت که قبلا در مورد مشکلات و موضوعات انرژی و محیط زیست کار کرده، گفت که به هیچ عنوان تمایلی نداشته که عکس‌هایش در این فیلم استفاده شود.

«جف گیبز» کارگردان «سیاره آدم‌ها» گفت که در حال مذاکره با یوتیوب برای حل این مشکل است تا پخش فیلم را دوباره به یوتیوب بازگرداند. وی در بیانیه ای گفت: این تلاش برای از حذف فیلم ما و جلوگیری از دیدن آن توسط عموم مردم، اقدامی آشکار از سانسور توسط منتقدین سیاسی فیلم «سیاره آدم‌ها» است.

او در ادامه گفت: این، سوءاستفاده از قانون کپی رایت برای حذف یک فیلم که گفتگو و بحث جدی درباره بخش‌هایی از جنبش محیط زیست که با وال استریت سازش کرده‌اند را پیش می‌کشد، که به اصطلاح «سرمایه‌داران سبز» نامیده می‌شوند. بخشی از فعالان محیط زیست با وال استریت سازش کرده‌اند. مطلقا هیچ گونه نقض کپی رایت در فیلم من وجود ندارد. این تنها تلاشی از جانب مخالفان فیلم برای براندازی و تضعیف «حق آزادی بیان» است. 

«سیاره آدم‌ها» به تهیه کنندگی «مایکل مور» و کارگردانی «جف گیبز» که از ماه گذشته در یوتیوب منتشر شده، ۸ میلیون بیننده داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =