دنیا فهمید حقوق بشر در آمریکا جایی ندارد/ مردم آمریکا از تبعیض و توهین خسته شدند

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ملت آمریکا سالهاست رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور را تحمل کردند و در حال حاضر از توهین و تبعیض خسته هستند.

معین رضیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با اشاره به موج اعتراضات مردم نسبت به نژادپرستی و تبعیض در ایالات‌های مختلف آمریکا اظهار کرد: رفتار غیرانسانی پلیس با شهروندان رنگین پوست در آمریکا موضوع جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه اعتراضات مردم در آمریکا حاکی از شکاف عمیق مردم و سیاست‌های دولت است، گفت: پس از انتشار فیلم آزار و کشتار یک فرد سیاه پوست توسط پلیس در فضای مجازی موجی از اعتراضات در مینیا پولیس آمریکا شکل گرفت که رفته رفته به تمامی ایالات این کشور گسترده شد.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: مردم آمریکا از بی‌عدالتی، تبعیض و توهین خسته شدند در نتیجه تنها راه حل را در اعتراضات خیابانی می‌دانند.

وی با اشاره به اعتراضات مردم در آبان ۹۸ عنوان کرد: مردم در ایران شاید نارضایتی‌های اقتصادی یا اجتماعی داشته باشند؛ اما در نهایت به آرمان‌ها و اصول انقلاب پایبند هستند.

به گفته رضیعی؛ مردمی که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند به عنوان مثال برای گرانی بنزین، در زمان انتخابات شاید به این دلایل شرکت نکنند؛ اما در مراسم معنوی نظیر تشییع پیکر سردار سلیمانی قطعا حاضر می‌شوند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جنس اعتراضات مردم ایران و آمریکا متفاوت است، گفت: آمریکایی‌ها سال‌هاست که شاهد آزار و کشتار سیاه‌پوستان بودند و خشم این روزهای مردم ناشی از بغض چند ساله است.

وی با انتقاد از سکوت جوامع بین‌الملل مقابل کشتار مردم بی‌دفاع آمریکا در برابر پلیس بیان کرد: آمریکا همیشه مدعی رعایت حقوق بشر در کشورش بوده و سایر دولت‌ها را متهم به عدم رعایت حقوق شهروندان کرده است؛ اما اکنون با انتشار فیلم کشتن یک فرد بی‌گناه و کشتار مردم معترض نشان داد حقوق بشر در آمریکا جایگاهی ندارد.

رضیعی ادامه داد: سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی، جوامع حقوق بشر و غیره در برابر فجایع پلیس آمریکا سکوت اختیار کردند؛ زیرا به خاطر منافع مالی و سیاسی جرئت اعتراض و هم‌دردی با ملت آمریکا را ندارند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: جامعه نخبگانی و مذهبی کشورهای دنیا باید از دولت‌های خود بخواهند تا از مردم رنگین پوست آمریکا دفاع کنند.

کد خبر: 1072028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =