افت ۱۰ برابر تیتراژ روزنامه همشهری در یک سال

انتشار یک نامه گلایه آمیز از سوی انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری، مهر تایید دیگری بر گزارش پژوهشی ایسکانیوز درباره عدم اقبال مردم به رسانه‌های چاپی زد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران: پس از آنکه گزارش پژوهشی معاونت آموزش و پژوهش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) درباره کاهش اقبال به رسانه‌های چاپی منتشر شد، موافقان و منتقدان زیادی درباره آن به گفتگو پرداختند. در این گزارش به وضعیت رسانه‌های ایرانی در دوران پساکرونا پرداخته شده بود.

اگرچه در ایام اوج‌گیری کرونا، اقبال مردم به خواندن کتاب بیشتر شده بود اما یافته‌ها این تحقیق نشان داد که ۵۰درصد از شرکت کنندگان در پژوهش مورد نظر، اعلام کردند که در ایام کرونایی هم روزنامه مطالعه نکرده و ۳۷٫۲درصد از شرکت‌کنندگان نیز کمتر از ۲۵درصد از زمان مطالعاتی خود را به بررسی روزنامه‌های اختصاص داده‌اند.

در سوی دیگر، انتشار یک نامه گلایه آمیز از سوی انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری نشان داد که در واقعیت علمیاتی نیز برخی رسانه‌ها با این کاهش اقبال مواجه هستند. در این نامه سرگشاده که خطاب به گیروز حناچی شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران نوشته شده است، درباره وضعیت اسف‌بار موسسه همشهری (شامل روزنامه همشهری و مجلات وابسته به آن) هشدارهایی داده شده است.

در بخشی از این بیانیه، به افت شدید تیراژ روزنامه همشهری به عنوان پرمخاطب‌ترین رسانه چاپی اوایل دهه شمسی جاری اشاره شده و از کاهش ۱۰ برابری تیراژ روزنامه همشهری، کاهش 10 برابری نیازمندی‌های همشهری و تعطیلی دهها دفتر جذب آگهی این رسانه پرمخاطب، سخن گفته شده است.

تصویر: بیانیه انجمن صنفی کارکنان همشهری

از سوی دیگر، مجموعه این اتفاقات که به کاهش درآمدهای این موسسه مطبوعاتی منجر شده باعث شده تا مدیران این موسسه به فکر تعدیل نیروهای این موسسه بیفتند؛ موضوعی که در بیانیه انجمن صنفی کارکنان موسسه همشهری نیز به آن اشاره شده و درباره آن هشدارهای لازم داده شده است.

کد خبر: 1072052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =