موافقت با میهمان‌شدن دانشجویان در استان محل سکونت

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: در موارد بسیار ضروری، برگزاری امتحانات دروس خاص با رعایت مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی به‌شکل حضوری بلامانع است.

غلامرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، درباره آخرین تصمیمات شورای آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درباره تعیین تکلیف کلاس‌ها و دروس ارائه شده از طریق آموزش مجازی اظهار کرد: کلاس‌های مجازی این دانشگاه ۱۱ تیرماه به پایان می‌رسد. البته با توجه به شرایط شهرستان‌ها، این تاریخ می‌تواند با تعجیل یا تأخیر روبرو شود. تصمیم‌گیری در این باره را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم.

وی افزود: تمام دروسی که از طریق آموزش مجازی ارائه شده‌اند، با شرط پوشش سرفصل و بارگذاری حداقل ۱۰ جلسه نظری، ۵ جلسه عملی و ۳ جلسه معارف اسلامی در سامانه آموزش الکترونیکی صرفاً به‌صورت مجازی در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد. البته این تاریخ هم انعطاف‌پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین با تشخیص مدرس، تأیید مدیر گروه آموزشی و تصویب کمیته منتخب آموزشی در موارد بسیاری ضروری، برگزاری امتحانات دروس خاص با رعایت مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی به‌شکل حضوری بلامانع است. نمره ارزشیابی پایانی نیز بر اساس نمرات امتحانات تدریجی، میان ترم و سایر فعالیت‌های کلاسی لحاظ می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در مورد درس‌هایی که امکان ارائه آنها به‌صورت مجازی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: دروسی که برای ارائه یا تکمیل فرایند آموزش نیاز به تشکیل کلاس حضوری دارند، ضروری است کلاس‌های رفع اشکال برگزار شود. واحدهای استانی و مراکز تابعه با رعایت تمامی ضوابط دستورالعمل بهداشتی می‌توانند بعد از اتمام امتحانات دروس مجازی، کلاس حضوری فشرده در فاصله زمانی ۲۸ تیرماه تا ۲۳ مردادماه ۹۹ برگزار کنند.

امکان ارائه مجازی پروژه‌ها

کیانی در این گفت‌وگو بیان کرد: با میهمان شدن دانشجویان در شهر و استان محل سکونت یا نزدیک‌ترین استان مورد تقاضای دانشجو موافقت می‌شود تا دانشجو بدون نیاز به حضور فیزیکی و از طریق اخذ درخواست در میز خدمت تا پایان خردادماه، میهمان شوند. دروس عملی و کارگاهی که اتمام آنها تا پایان ترم جاری، امکان‌پذیر نبود و ناتمام اعلام شدند، در نیمسال بعد بدون محاسبه در سقف واحدهای دانشجو ارائه شده و نمره آن در نیمسال دوم سال ۹۸ ثبت می‌شوند.

وی افزود: البته دانشجویان بومی استان‌هایی که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت قرمز هستند، در صورت وجود شرایط آموزشی لازم شامل رشته و استاد می‌توانند درخواست میهمانی بدهند. اگر شرایط مهیا بود، امکان اقدام طبق مفاد بند دروس ناتمام برای آنها وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به وضعیت دروس کارآموزی و پروژه دانشجویان گفت: دانشجویانی که در نیمسال‌های اول و دوم، کارآموزی را اخذ کردند، در صورت لزوم زمان انجام آن به مدت یک نیم‌سال تمدید می‌شود. ارائه پروژه نیز از طریق مجازی امکان‌پذیر است و در صورت ضرورت، تمدید این درس حداکثر به مدت یک نیمسال، مانعی ندارد.

کیانی در پایان درباره زمان‌بندی تشکیل کلاس‌های حضوری یادآور شد: برای کاهش تراکم حضور دانشجویان، واحدهای استانی و مراکز تابعه باید نسبت به زمان‌بندی کلاس‌ها به تفکیک رشته و گروه‌های آموزشی اقدام کرد و خوابگاه‌ها نیز باید با رعایت تمامی ضوابط مندرج در دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور دانشجویان در محل تحصیل و خوابگاه را به یک‌سوم یا نصف کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =