آخرین جزئیات زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک استان‌ها

آخرین جزئیات زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های قرمز و شهرهایی که در وضعیت هشدار هستند اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و طبق بخشنامه شماره ۱۵۲/۷۷/ص/۹۹ مورخ ۹۹/۳/۱۵ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به اطلاع می رساند شهرهای با وضعیت قرمز مجوز برگزاری امتحانات حضوری را ندارند و شهرهایی که در وضعیت هشدار هستند نیز باید با هماهنگی استاندار نسبت به نحوه برگزاری امتحانات اقدام کنند.

آخرین وضعیت امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ استان های دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

استان آذربایجان شرقی

امتحانات حضوری تمامی مقاطع از تاریخ ۲۴ خرداد لغایت ۳۰ خرداد سال جاری برگزار نخواهد شد و با توجه به اطلاعیه های بعدی ستاد مدیریت کرونای استان آذربایجان شرقی در زمینه نحوه برگزاری امتحانات، بعد از تاریخ ۹۹/۳/۳۰ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان و چگونگی برگزاری امتحانات لغو شده مقاطع فوق الذکر متعاقباً فقط از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام خواهد شد.

برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه ازاد اسلامی استان به آدرس http://iaut.ac.ir مراجعه شود.

استان آذربایجان غربی

امتحانات مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد برابر تقویم آموزشی از طربق سامانه آموزش مجازی دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

تمامی امتحانات دروس عمومی (قرائت قرآن، وصایای امام(ره)، زبان خارجه، فارسی عمومی، زبان پیش دانشگاهی، فارسی پیش دانشگاهی، آشنایی با مبانی دفاع مقدس) از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

در ارتباط با دروس معارف اسلامی واحدهای دانشگاهی که دانشجویان ۱۵ نمره را از طریق سامانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه گذرانده اند، امتحان به صورت غیرحضوری صرفا از ۵ نمره و در واحدهای دانشگاهی که دروس معارف تماما به صورت غیرحضوری تشکیل شده، امتحان به صورت غیرحضوری از ۲۰ نمره برابر زمان اعلامی برگزار خواهد شد

زمان بندی جدید برگزاری امتحانات دروس عمومی و گروه معارف اسلامی از مورخ ۹۹/۳/۲۲ در سامانه آموزش و انتخاب رشته دانشگاه قابل مشاهده است و زمان و نحوه برگزاری تمامی امتحانات دروس تخصصی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متعاقبا اعلام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به آدرس http://iaurmia.ac.ir مراجعه شود.

استان اردبیل

تمامی امتحانات دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ارشد با یک هفته تاخیر از ۳۱ خردادماه به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، امتحانات دانشجویانی که در سامانه امین ثبت‌نام کرده‌اند، در زمان مقرر برگزار خواهد شد و امتحانات مقطع دکتری براساس نظر اساتید و با هماهنگی کلاس به صورت ارزشیابی و یا غیرحضوری از تاریخ ۳۱ خردادماه برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به آدرس http://iauardabil.ac.ir مراجعه شود.

استان اصفهان

دروس تخصصی دانشجویان به صورت غیرحضوری برگزار می شود. متناسب با وضعیت استان اصفهان، وضعیت برگزاری آزمون‌ها در تمامی شعب استان اصفهان به صورت غیرحضوری خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به آدرس http://www.khuisf.ad.ir مراجعه شود.

استان البرز

تمامی امتحانات حضوری مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از ۲۴ خرداد تا ۳۰ خرداد یک هفته به تعویق افتاد.

درخصوص زمان بندی و چگونگی برگزاری امتحانات، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به آدرس http://kiau.ac.ir مراجعه شود.

استان ایلام

امتحانات تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با یک هفته تاخیر برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شد امتحانات مورخ ۲۴ تا ۲۹ خرداد به تاریخ ۲۱ تا ۲۶ تیر براساس روز و همان ساعت مندرج در کارت ورود به جلسه تغییر یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به آدرس http://ilam-iau.ac.ir مراجعه شود.

استان بوشهر

تمام امتحانات دروس عمومی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌ صورت غیرحضوری در سامانه سیدا برگزار خواهد شد.

امتحانات دروس عمومی پایان نیمسال دوم در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ خرداد برگزار می‌ شود و ملاک برای ثبت نمره در سوابق تحصیلی دانشجویان، شرکت در آزمون غیرحضوری خواهد بود. ضمناً نمره اعلام ‌شده آن دسته از دانشجویان که دوره‌های مربوط به دروس معارف را از طریق ثبت‌نام در سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سپری کرده‌اند، کافی نبوده و تنها بخشی از نمره را در بر می‌گیرد و برای قبولی باید در امتحان مربوطه مطابق با مطالبی که توسط استادان در کلاس(حضوری و یا غیرحضوری) تدریس کرده‌اند، شرکت کنند.

نحوه برگزاری امتحانات واحدها و مراکز دانشگاهی دارای کمتر از هزار دانشجو به شرح ذیل می باشد: امتحانات دروس تخصصی مطابق تاریخ‌های درج شده در کارت امتحانی دانشجویان در واحدهای تنگستان، خارگ، دیلم، گناوه، خورموج، دلوار، مرکز دیر، جم و سما به ‌صورت غیرحضوری خواهد بود. با توجه به وضعیت خاص اپیدمی کرونا در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان، فعلاً امکان برگزاری حضوری امتحانات دروس تخصصی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد و امتحانات تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد و چنانچه مجوزهای لازم برای برگزاری غیرحضوری امتحانات دروس تخصصی صادر و ابلاغ شود، مراتب از طریق سایت دانشگاه و کانال‌های ارتباطی دانشگاه به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

همچنین امتحانات دوره دکتری تخصصی نیز بر مبنای آزمون شفاهی به تشخیص استاد و با هماهنگی آموزش برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به آدرس http://iaubushehr.ac.ir مراجعه شود.

استان تهران

پیرو اعلام استاندار و ستاد مقابله با کرونا استان تهران، مبنی بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری، واحدهای استان تهران با احتساب تعطیلی هفته اول و موکول نمودن آن به هفته پنجم، امتحانات تمامی مقاطع را از تاریخ ۳۱ خردادماه به مدت چهار هفته برگزار می نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به آدرس http://iauctb.ac.ir مراجعه شود.

استان چهارمحال و بختیاری

امتحانات حضوری دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ لغایت ۹۹/۳/۳۰ برگزار نخواهد شد. در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می شود و در زمینه نحوه و تاریخ و ساعت امتحانات اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت. تمامی امتحانات دکتری تخصصی رشته های مختلف برابر دستورالعمل های صادره مطابق زمان بندی اعلام شده در کارت ورود به جلسه از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به آدرس http://iaushk.ac.ir مراجعه شود.

استان خراسان جنوبی

با عنایت به وضعیت قرمز شهرستان‌های بیرجند و نهبندان، امتحانات حضوری واحد بیرجند، آموزشکده سماء بیرجند و مرکز نهبندان در کلیه مقاطع تحصیلی از تاریخ ۲۴ لغایت ۳۰ خردادماه ۹۹ برگزار نخواهد شد و با توجه به اطلاعیه های بعدی ستاد مدیریت کرونای استان در زمینه برگزاری امتحانات، بعد از تاریخ ۳۰ خرداد ۹۹ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. زمان و چگونگی برگزاری امتحانات لغو شده مقاطع فوق الذکر متعاقباً فقط از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام خواهد شد.

برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند و امتحانات در واحد مبدا برگزار می شود، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است. ضمناً امتحانات در سایر واحد های دانشگاهی آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی(فردوس، طبس و قائن) برگزار می شود

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی واحد بیرجند به آدرس http://Iaubir.ac.ir مراجعه شود.

استان خراسان رضوی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که شهرهای آن براساس اعلام ستاد پیشگیری از ویروس کرونا دارای وضعیت قرمز می باشد، امتحانات حضوری مقاطع کاردانی و کارشناسی از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ تا ۹۹/۳/۳۰ برگزار نخواهد شد و برای امتحانات حضوری بعد از تاریخ ۹۹/۳/۳۰ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. زمان و چگونگی برگزاری امتحانات لغو شده مقاطع فوق الذکر متعاقباً از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام خواهد شد. امتحانات غیرحضوری طبق تقویم زمانی تعیین شده کماکان به قوت خود باقی است. امتحانات کارشناسی ارشد و دکتری برابر دستورالعمل های صادره و مطابق با زمان بندی اعلام شده در کارت ورود به جلسه به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به آدرس http://mshdiau.ac.ir مراجعه شود.

استان خراسان شمالی

تمامی امتحانات واحدهای خراسان شمالی که در تاریخ های ۹۹/۰۳/۲۴ تا ۹۹/۰۳/۳۰ برنامه ریزی شده بودند، طبق روز و ساعت قبلی بدون تغییر عینا به هفته پس از پایان امتحانات آن واحد براساس کارت‌های ورود به جلسه منتقل می شوند. آزمون های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تا(حداکثر) ۱۰ نفر می‌توانند با ارزیابی غیرحضوری توسط اساتید برگزار گردند. اصلاحات مربوط به تاریخ و ساعت جدید امتحان تا روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۷ در سیستم انتخاب واحد دانشجویان وارد شده و دانشجویان می توانند از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۳/۲۷ با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، کارت اصلاح شده ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون آزمون، دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده توسط واحد محل تحصیل خود برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به آدرس http://bojnourdiau.ac.ir مراجعه شود.

استان خوزستان

امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۹- ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از تاریخ ۲۶ خرداد تا ۱۹ تیرماه به صورت غیرحضوری با حضور ناظر آموزش و استاد در واحد دانشگاهی و بدون نیاز به حضور دانشجویان در محل واحد برگزار می شود.

امتحانات گروه معارف اسلامی، آشنایی با دفاع مقدس و عمومی(زبان فارسی و زبان انگلیسی) مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های پزشکی، غیرپزشکی و دکتری عمومی دامپزشکی از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیرماه به صورت غیرحضوری برگزار می شود. امتحانات پایانی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مقطع کاردانی و کارشناسی(به جز دروس گروه معارف اسلامی، آشنایی با دفاع مقدس و عمومی) از تاریخ ۴ تا ۲۸ مردادماه در روزهای شنبه تا سه شنبه(به جز روزهای تعطیلی رسمی) برگزار می شود.

در صورت صدور مجوز برگزاری حضوری امتحانات توسط مدیریت بیماری کرونا استان، تمام برنامه ریزی پیشنهادی بر آن اساس اصلاح خواهد شد. دروس عملی و بخش عملی دروس عملی نظری در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ تیرماه برگزار و ارزیابی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به آدرس http://iauahvaz.ac.ir/fa مراجعه شود.

استان زنجان

امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۹- ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان (همه واحدها و مراکز و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما) از تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

تغییر در برنامه متعاقباً به اطلاع خواهد رسید. برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به آدرس http://iauz.ac.ir مراجعه شود.

استان سمنان

کلیه امتحانات واحدهای استان سمنان که در تاریخ های ۲۴ تا ۲۹ خرداد ۹۹ برنامه ریزی شده بودند، به هفته بعد از اتمام امتحانات از مورخ ۲۱ تیرماه ۹۹ الی ۲۶ تیرماه ۹۹ براساس کارت‌های ورود به جلسه منتقل می شوند. به اطلاع می رساند در صورت اخذ مجوز برگزاری امتحانات استان سمنان به صورت غیرحضوری، موضوع متعاقباً و در اسرع وقت به دانشجویان عزیز اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تا (حداکثر) ۱۰ نفر می‌توانند با ارزیابی غیرحضوری توسط اساتید برگزار گردند. اصلاحات مربوط به تاریخ و ساعت جدید امتحان تا روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۷ در سیستم انتخاب واحد دانشجویان وارد شده و دانشجویان عزیز می توانند از روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۷ با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، کارت اصلاح شده ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم، امتحانات دروس عمومی و معارف به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. در این خصوص تا روز سه شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۷ متعاقبا اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دانشجویان واحدهای استان که ساکن شهرهای دیگر بوده و در نظر دارند در نزدیکترین واحد محل سکونت خود امتحان دهند، می توانند برای شرکت در امتحانات خود با مراجعه به سامانه اعلامی در سایت دانشگاه ثبت نام و برابر دستور العمل با حضور در واحد دانشگاهی محل سکونت امتحان بدهند. بدیهی است این عزیزان نیز در هفته آینده امتحان نخواهند داشت.

دانشجویان واحد های دانشگاهی دیگر کشور که یکی از واحدهای استان سمنان را برای آزمون در سامانه طرح تعاون آزمون انتخاب نموده و در هفته آینده امتحان دارند، می توانند با دستورالعمل های مربوطه در هفته آینده، آزمون خود را در محل واحد مربوطه برگزار کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به آدرس http://semnaniau.ac.ir مراجعه شود.

استان سیستان و بلوچستان

امتحانات پایان ترم واحدهای چابهار و نیکشهر و ایرانشهر به صورت موقت تعلیق و به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد که زمان و نحوه برگزاری امتحانات متعاقباً اعلام خواهد شد. همچنین امتحانات در واحدهای سراوان، خاش، زاهدان و زابل به‌ صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. تصمیم‌گیری بر مبنای اعلام ستاد کرونا خواهد بود و در واحدهایی که وضعیت کرونا قرمز نیست، طبق اعلام ستاد کرونا آزمون‌ها به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود.

طرح تعاون امتحانات در سطح استان و کشور اجرا می شود و لازم نیست دانشجویانی که محل تحصیل در محل سکونت آنان نیست برای امتحان به واحد دانشگاهی محل تحصیل مراجعه نمایند، بلکه با مراجعه به واحد محل سکونت از آنها امتحان به عمل خواهد آمد و همه واحدهای دانشگاهی در سطح استان آمادگی لازم را نسبت به اجرای این امر مهم دارند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به آدرس http://iauzah.ac.ir مراجعه شود.

استان فارس

امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از فردا(شنبه) ۲۴ خردادماه به صورت حضوری برگزار می شود. امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۹- ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس(همه واحدها و مراکز و سما) از تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ به صورت حضوری در چهار نوبت و در ساعت های ۸ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۱۹ و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است.

لازم به ذکر است، امتحانات مرکز اوز با یک هفته تاخیر در تاریخ ۹۹/۳/۳۱ به صورت حضوری برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز به آدرس https://iaushiraz.ac.ir مراجعه شود.

استان قزوین

امتحانات هفته آینده مورخ ۲۴ لغایت ۲۹ خرداد در تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین لغو و شیوه امتحان و زمان بندی جدید متعاقبا به اطلاع دانشجویان محترم خواهد رسید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به آدرس http://qiau.ac.ir مراجعه شود.

استان قم

امتحانات پایان ترم جاری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار خواهد شد. امتحانات مقطع دکتری تخصصی به صورت استادمحور و براساس ارزیابی اساتید و آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

حوزه های محل برگزاری آزمون ها، قبل و بعد از برگزاری هر امتحان توسط کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه ضدعفونی خواهد شد. به دلیل لزوم رعایت فاصله اجتماعی، تاریخ امتحانات پایان ترم تغییر یافته است، بنابراین لازم است برای دریافت تاریخ نهایی و تثبیت شده، شماره حوزه امتحانی و شماره صندلی به پورتال آموزشی خود مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه نمایید. ورود به جلسه آزمون بدون این کارت امکان پذیر نمی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی قم به آدرس http://qom-iau.ac.ir مراجعه شود.

استان کردستان

امتحانات تمامی مقاطع در شهرهای سنندج و مریوان از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. امتحانات سایر واحدهای شهرستان به صورت حضوری و بدون تعویق برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به آدرس http://www.iausdj.ac.ir مراجعه شود.

استان کرمان

هفته اول امتحانات از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۳۰ خردادماه، امتحانات دروس عمومی برنامه ریزی شده و به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. امتحانات دروس اختصاصی از تاریخ ۳۱ خردادماه تا ۱۹ تیرماه برنامه ریزی شده که نحوه برگزاری آن (به لحاظ حضوری یا غیرحضوری) با رصد دقیق شرایط شیوع بیماری و نظر ستاد مبارزه با کرونا به زودی اعلام خواهد شد. ضمنا زیرساخت مناسب برای برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری فراهم شده است.

در خصوص آن دسته از دانشجویان که نسبت به انتخاب واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سامانه امن امتحانات برای امتحانات خود به عنوان حوزه امتحانی اقدام کرده اند، به استحضار می رساند تمام امتحانات آنها طبق برنامه مندرج در کارت ورود به جلسه، راس تاریخ و ساعت مقرر برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاداسلامی کرمان به آدرس http://iauk.ac.ir مراجعه شود.

استان کرمانشاه

امتحانات حضوری مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ تا ۹۹/۳/۳۰ برگزار نخواهد شد و با توجه به اطلاعیه های بعدی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه در زمینه برگزاری امتحانات، بعد از تاریخ ۹۹/۳/۳۰ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان و چگونگی برگزاری امتحانات لغو شده مقاطع فوق الذکر متعاقباً فقط از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام خواهد شد. تمامی امتحانات مقطع دکتری برابر دستورالعمل های صادره و مطابق با زمان بندی اعلام شده در کارت ورود به جلسه به صورت غیرحضوری برگزار می شود. برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است.

بخشی از ارزیابی دانشجویان دکتری در قالب امتحان شفاهی در بستر کلاس های آموزش آنلاین از تاریخ ۲۴ خرداد ماه لغایت ۱۹ تیرماه سال جاری مطابق تقویم امتحانات اعلام شده برگزار خواهد شد. در این راستا استاد درس باید در ساعت امتحان وارد کلاس درس شود. حداقل زمان امتحان شفاهی برای هر دانشجو ۱۵ دقیقه است و براساس زمان پیش بینی شده، زمان حضور تقریبی هر یک از دانشجویان از قبل باید به آنها اطلاع‌رسانی شود. لازم به ذکر است تمام روند سوال و جواب توسط سیستم ضبط می شود. حضور تمامی دانشجویان در ساعت امتحان اجباری است و همکاران حوزه آموزش برگه حضور و غیاب دانشجویان را براساس اطلاعات ثبت شده در سیستم مربوط به ساعت حضور و خروج دانشجو در کلاس تکمیل می کنند. سایر تکالیف(پروژه، تحقیق، تمرین... ن.) جهت تکمیل ارزیابی اساتید از دانشجویان در اختیار استاد درس می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به نشانی http://iauksh.ac.ir مراجعه شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد

امتحانات پایان نیمسال دوم ۹۹-۹۸ در استان، در فاصله یک ماه از تاریخ ۲۴ خرداد لغایت ۲۳ تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به آدرس http://iauyasooj.ac.ir مراجعه شود.

استان گلستان

با توجه به قرار گرفتن دو شهر گنبدکاووس و بندرگز در وضعیت قرمز، زمان برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در این دو شهر در هفته اول امتحانات(۲۴ خردادماه) برگزار نمی شود و به هفته پنجم(۲۱ تیرماه) منتقل می شود. در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، امتحانات به صورت حضوری در موعد اعلام شده و با در نظر گرفتن دستورالعمل بهداشتی و فراهم شدن فضای فیزیکی مناسب برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به آدرس http://gorganiau.ac.ir مراجعه شود.

استان گیلان

برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تغییری ندارد و امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به آدرس http://iaurasht.ac.ir مراجعه شود.

استان لرستان

امتحانات حضوری تمامی مقاطع از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ تا ۹۹/۳/۳۰ برگزار نخواهد شد و با توجه به اطلاعیه های بعدی ستاد مدیریت کرونای استان لرستان در زمینه برگزاری امتحانات، بعد از تاریخ ۹۹/۳/۳۰ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان و چگونگی برگزاری امتحانات لغو شده، متعاقباً از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام خواهد شد. برگزاری امتحانات تمامی دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به آدرس http://edu.khoiau.ac.ir مراجعه شود.

استان مازندران

امتحانات شهرهای رامسر و تنکابن که قرار بود از ۲۴ خردادماه برگزار شود با یک هفته تاخیر از ۳۱ خردادماه آغاز می شود. در سایر شهرهای استان مازندران امتحانات به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود. زمان بندی امتحانات از روز شنبه ۲۴ خرداد لغایت پنجشنبه ۱۹ تیر به مدت ۴ هفته می باشد. تاریخ امتحان دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی مربوط به دروس عمومی همراه با سایر دانشجویان بوده و مابقی دروس انتخابی براساس تقویم آموزشی از اول مرداد الی ۱۵ مردادماه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به آدرس http://iausari.ac.ir مراجعه شود.

استان مرکزی

تمامی امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ استان مرکزی ازتاریخ ۹۹/۳/۲۴ الی ۹۹/۳/۲۹ برگزار نخواهد شد و به هفته بعد از اتمام امتحانات و از تاریخ ۹۹/۴/۲۱ الی۴/۲۶/ ۹۹ و در روزها و ساعات متناظر خود براساس کارت ورود به جلسه منتقل می شود.

برگزاری امتحانات تمامی دانشجویان واحدهای دانشگاهی که در سامانه طرح تعاون آزمون، واحدهای استان مرکزی را به عنوان محل امتحان انتخاب نموده اند، طبق زمان های اعلام شده از طرف واحد دانشگاهی محل تحصیل به قوت خود باقی است و می توانند با دستورالعمل های مربوطه آزمون خود را در محل واحد مورد نظر برگزار کنند.

دانشجویان واحد استان مرکزی که ساکن شهرهای غیر از شهرهای محل تحصیل خود هستند، می توانند برای شرکت در امتحانات، با مراجعه به سامانه طرح تعاون آزمون (AZMOON۹۹.IAU.AC.IR) ثبت نام و برابر دستورالعمل با حضور در واحد دانشگاهی محل سکونت امتحان دهند. بدیهی است این عزیزان نیز در هفته آینده امتحان نخواند داشت.

امتحان دانشجویان اتباع که از کشور خارج شده اند و امکان بازگشت را ندارند، در تیرماه و در صورت عدم امکان بازگشت به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاداسلامی اراک به آدرس http://iau-arak.ac.ir مراجعه شود.

استان هرمزگان

تمامی امتحانات دروس عمومی و معارف در مقطع کاردانی و کارشناسی از روز شنبه ۲۴ خردادماه مطابق زمان اعلام شده در کارت ورود به جلسه برگزار می شود. امتحانات مقطع کاردانی و کارشناسی به جز دروس عمومی و معارف اسلامی از ۲۴ خردادماه با دو هفته تعویق برگزار می شود که دستورالعمل آن متعاقبا در سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت. امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز از روز شنبه ۲۴ خردادماه به صورت غیرحضوری مطابق زمان اعلام شده در کارت ورود به جلسه برگزار می شود که باید به موارد زیر توجه فرمایند.

دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد که جمعیت آنها در دروس زیر ۱۰ نفر شرکت کننده(که در سایت دانشگاه رشته ها و دروس آنها متعاقبا به تفکیک اعلام می شود) باید مانند دانشجویان دکتری به صورت شفاهی به شیوه غیرحضوری در سامانه آموزشی واحد الکترونیک که در کلاس ها حضور پیدا می کردند، امتحان دهند که لیست دروسی که کمتر از ده دانشجو دارند و باید از شنبه ۲۴ خردادماه در امتحانات شرکت کنند در سایت دانشگاه در همین قسمت درج شده و مابقی دانشجویان کارشناسی ارشد در دروسی که دارای جمعیت بیش از ده نفر شرکت کننده دارند باید امتحان خود را به صورت کتبی و غیرحضوری به انجام برسانند که نحوه برگزاری و شرکت در امتحان در سایت دانشگاه اعلام و زمان آزمون نیز از طریق کارت ورود به جلسه در ساعت و روز اعلام شده برگزار می شود.

امتحانات دروس تخصصی رشته های علوم پزشکی از یکم تا ۱۵ مردادماه برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به آدرس http://iauba.ac.ir مراجعه شود.

استان همدان

تمامی امتحانات هفته اول واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از روز شنبه ۲۴ خرداد تا پایان روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ لغو می شود و به انتهای امتحانات یعنی از روز شنبه ۲۱ تیرماه تا پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹ (دقیقا با همان زمان بندی ساعت و تاریخ قبلی) موکول می شود. نحوه اجرای امتحانات اعم از حضوری یا غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو حالت، به زودی اطلاع‌رسانی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به آدرس https://www.iauh.ac.ir مراجعه شود.

استان یزد

تمامی امتحانات واحد یزد از تاریخ ۹۹/۳/۲۴ الی ۹۹/۳/۲۹ به هفته بعد از اتمام امتحانات از مورخ ۹۹/۴/۲۱ و در روزها و ساعات های متناظر خود براساس کارت‌های ورود به جلسه منتقل می شود.

صرفا آزمون های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تا ۹ نفر با ارزیابی غیرحضوری توسط اساتید برگزار می شود. آزمون‌های دروس عمومی و معارف در زمان های خود و پس از هفته معوق به صورت مجازی با استفاده از سامانه هایی که در سایت دانشگاه اعلام می‌شود، برگزار می گردند.

دانشجویان واحد یزد که ساکن شهرهای غیر از یزد هستند، می توانند برای شرکت در امتحانات خود با مراجعه به سامانه اعلامی در سایت دانشگاه ثبت نام و برابر دستور العمل با حضور در واحد دانشگاهی محل سکونت امتحان بدهند. بدیهی است این عزیزان نیز در هفته آینده امتحان نخواند داشت. دانشحویان واحد یزد که ساکن شهرهای با وضعیت قرمز هستند و واحد دانشگاهی مقصد امکان پذیرایی (لازم است استعلام نمایند) از آنها برای برگزاری طرح تعاون آزمون را ندارد، نیازی به عزیمت به یزد ندارند و نحوه آزمون آنها اعلام خواهد شد. دانشجویان واحدهای دانشگاهی که در سامانه طرح تعاون آزمون واحد یزد را به عنوان محل امتحان انتخاب کرده اند و در هفته آینده امتحان دارند، می توانند با دستورالعمل های مربوطه آزمون خود را محل واحد یزد بدهند.

امتحان دانشجویان اتباع که از کشور خارج شده اند و امکان بازگشت را ندارند در تیرماه و در صورت عدم امکان بازگشت به صورت غیرحضوری برگزار می شود. برای اطلاعات کشب اطلاعات بیشتر به سایت واحد یزد به آدرس http://www.iauyazd.ac.ir مراجعه شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

با توجه به دستور استانداری تهران و با در نظر گرفتن وضعیت بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامتی و آرامش دانشجویان، کلیه امتحانات پایان ترم واحد علوم ‌و تحقیقات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. شیوه برگزاری امتحانات غیرحضوری متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به آدرس http://srbiau.ac.ir/fa مراجعه شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی واحد نجف آباد غیرحضوری برگزار می شود. با عنایت به افزایش آمار شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار، مطابق آخرین پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده با مراجع تصمیم گیری و اخذ موافقت آنها، مقرر شد کلیه امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی واحد نجف آباد به صورت غیرحضوری برگزار شود.

برگزاری امتحانات غیرحضوری از طریق سامانه اختصاصی آزمون مجازی واحد نجف آباد و براساس استانداردهای موجود، در همان تاریخ و ساعت مقرر در برنامه امتحانی دانشجویان انجام خواهد شد که دستورالعمل و راهنمایی لازم در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به آدرس http://Www.Khuisf.ac.ir مراجعه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072077

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =