فعالیت بیش از ۳۲هزار کسب‌وکار کوچک در یک اپلیکیشن

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار کسب‌وکار از سراسر ایران تقریباً از ۹۸۰ منطقه جغرافیایی در این بازار مستقرند که هرکدام صاحب کسب‌وکاری اند که عمدتاً از جنس کسب‌وکارهای کوچک محسوب می شوند.

سجاد عساکره مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در واقع یک پلتفرم برای کسب و کارهای کوچک خانگی، محلی و روستایی است که افراد در این پلتفرم با اسم و هویت خودشان صاحب غرفه مجازی می‌شوند تا از این طریق محصولات خود را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار کسب وکار از سراسر ایران تقریباً از بیش از ۹۸۰ جغرافیایی در این بازار مستقرند که هرکدام صاحب کسب‌وکاری اند که عمدتاً از جنس کسب وکارهای کوچک محسوب می شوند و برای خود در باسلام یک صفحه اختصاصی به نام غرفه دارند که به معرفی خود و محصولات شان می پردازند و از طریق یک اپلیکیشن به نام غرفه من همه کسب وکار خود را مدیریت می کنند. مهم تر از آن، اینکه این پلتفرم یک بازار اجتماعی است هر کدام از این کسب‌وکارها روزانه چندین پست دراین اپلیکیشن تولید و محتوای کاربرساخته درست می کنند. بدین ترتیب با محتواهای خود مردم را با کسب وکار خود درگیر می کنند. این کسب وکارها در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار محصول تولید می کنند.

عساکره با اشاره به اینکه تاکنون تمرکز ویژه برای صادرات نداشتیم، اظهار کرد: اما در مجموع به صورت جزی برخی از کالاها را به کشورهای خارجی صادر کردیم. در همین راستا چندین مذاکره با کشورهای خارجی برای صادرات محصولات صنایع دستی برگزار کردیم تا با فراهم کردن مقدمات لازم زمینه باری صادرات هموارتر شود.

طراحی پلتفرم بازار اجتماعی

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: از طریق زیرمجموعه کسب وکارهای علوم انسانی جز شرکت‌های دانش‌بنیان تلقی شدیم در واقع پلتفرمی تحت عنوان بازار اجتماعی ایجاد کردیم که در این بازار متناسب با کسب وکارهای خودشان محصولات را عرضه کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه راهکارهای خلاقانه می‌توانند خیلی از موضوعات و مسائل کشور را حل کنند و بهترین کار برای ایجاد رقابت سالم اختصاص فرصت‌های یکسان برای شرکت‌های عضو و از طرفی برطرف کردن موانع پیش روی این شرکت‌ها است. به عنوان مثال زیرساخت لجستیک که یکی از موانعی است که باید برطرف شود تا زمینه برای رقابت سالم بین این کسب وکارها فراهم شود.

عساکره تصریح کرد: تاکنون چند نوبت جذب سرمایه داشتیم و جذب سرمایه جدیدمان هم در شرف انجام است، ارزش‌گذاری‌های‌مان را انجام دادیم و با سرمایه‌گذاران مختلفی برای دوره بعدی در حال مذاکره‌ایم که تقریباً نهایی شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برنامه ما توسعه الگوریتم جذب مشتری، پیدا کردن مشتری، ارتباط با مشتری، پیدا کردن محصول مناسب و ارتباط با آن تولیدکننده است و بعد از آن هم براساس چند موتور رشدی که داریم که یکی موتور رشد دعوت است که از طریق خود کاربران دیگران را دعوت می‌کنند و دیگری موتور رشد سئو و جستجو است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تحقق شعار جهش تولید گفت: یکی از مهم‌ترین کارها برای تحقق این امر مهم اصلاح زیرساخت‌ها و رفع موانع است. زیرساخت لجستیک زیرساخت اساسی است اگر دولت هیچ کاری را انجام ندهد و تمرکز روی موضوعی نداشته باشد اما کمک کند تا با اصلاح زیرساخت لجستیک و تقویت آن به کمک شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیانی بتواند راه حلی را ارائه کنند خود این مسیر تحقق جهش تولید را فراهم خواهد کرد.

کد خبر: 1072087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =