آمادگی ایران برای مساعدت در روند صلح افغانستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفت وگوی تلفنی با اتمر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری گفتگوهای بین الافغانی، آمادگی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر عصر امروز تلفنی گفت و گو کردند.

در گفتگوی تلفنی عصر امروز (سه شنبه) وزیر امور خارجه کشورمان و محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان آخرین وضعیت گفتگوهای طرف های افغان در چارچوب روند صلح، نقش کشورهای همسایه در این روند و همچنین موضوعات روابط دو کشور در حوزه های مختلف  و در چارچوب سند جامع همکاری های راهبردی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از برگزاری گفتگوهای بین الافغانی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و همزمان با آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی بین دولت افغانستان، گروه‌های سیاسی و طالبان در دوحه در بیانیه ای از این گفت و گوها استقبال و ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها بدون مداخله خارجی و تفاهم جامع بین‌ افغان‌ها به نتایج مطلوب بینجامد.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه هرگونه فرصت طلبی سیاسی و سودجویی کاسبکارانه، به ویژه استفاده دولت آمریکا برای بهره برداری‌های انتخاباتی از گفت‌وگوهای بین الافغانی را به شدت محکوم کرد.

پس از چندین دهه جنگ در افغانستان مذاکرات بین دولت این کشور و هیأت طالبان از روز  شنبه ۲۲ شهریور ماه در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. 

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «محمد حنیف اتمر»، سرپرست وزارت امور خارجه، «عبدالسلام رحیمی»، نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح و سید سعادت منصور نادری، وزیر صلح به عنوان نمایندگان دولت افغانستان در این نشست حضور داشتند.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها آمادگی خود را برای همکاری در زمینه برگزاری مذاکرات بین الافغانی اعلام کرد.  در گفت و گوی تلفنی روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستان اعلام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =