کنایه نتانیاهو به مسلمانان: قدرت امنیت می‌آورد!

نتانیاهو در مراسم امضای توافق سازش در کاخ سفید که با حضور رئیس جمهور آمریکا، وزیران امور خارجه امارات و بحرین گفت که تاریخ به ما نشان داده که قدرت، امنیت می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز و در مراسم امضای توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی بحرین و امارات در کاخ سفید مدعی شد که توافق «صلح ابراهیم»، مسیر را برای عبادت مسلمانان در مسجد الاقصی هموار می‌کند

وی در ادامه سخنانش گفت: «این توافق مسیر را برای صلح در خاورمیانه هموار می‌کند. کسی فکر نمی‌کرد چنین توافقی امکان‌پذیر بود و من از ملت‌های خاورمیانه خواستم تفاوت‌هایشان را کنار بگذارند.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از سخنان ترامپ گفت که امروز روزی جدید برای صلح است.

وی با قدردانی از ترامپ برای ایستادن مقابل ایران مدعی شد: «شما شجاعانه در برابر ستمگران تهران ایستاده‌اید.من از ولیعهد ابوظبی، محمد بن زاید تشکر می‌کنم. من از وزیر خارجه بحرین بابت پیوستن به ما برای آوردن صلح به تمامی فرزندان ابراهیم تشکر می‌کنم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: مواهب این صلح، عظیم خواهد بود چون این توافق‌ها گسترش یافته و سایر کشورهای عربی را در بر خواهد گرفت و به درگیری میان اسرائیل و اعراب، یکبار برای همیشه پایان خواهد داد.

نتانیاهو اضافه کرد: «این توافق، تنها صلح میان رهبران کشورها نیست، بلکه صلح میان مردم است.من می‌خواهم اسرائیل را قوی کنم، خیلی قوی. چون تاریخ به ما نشان داده است قدرت، امنیت می‌آورد.»

وی ادعا کرد: «توافق صلح با امارات و بحرین به درگیری اعراب و اسرائیلی ها پایان خواهد داد و با یکدیگر راه‌حل‌هایی برای تمام مشکلاتی که باعث ایجاد خسارت برای منطقه ما شد خواهیم یافت.»

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت که شاهد تغییر در قلب خاورمیانه هستیم.

وی در این سخنرانی گفت: «امروز ما شاهد تغییر در قلب خاورمیانه هستیم؛ تغییری که در سراسر دنیا حس خواهد شد.»

این مقام اماراتی همچنین از نخست وزیر رژیم صهیونیستی بابت تعلیق طرح اشغال کرانه باختری قدردانی کرد.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: «معتقدیم آمریکا نقش مثبتی در خاورمیانه بازی می‌کند و توافقی که امروز آن را امضا می‌کنیم این را نشان می‌دهد. این توافق به ما کمک می‌کند در کنار مردم فلسطین بایستیم.»

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت که توافق امروز گام نخست است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «از دیرباز درگیری‌ و بی‌اعتمادی‌ها خاورمیانه را عقب نگاه داشته‌اند و موجب شده‌اند توانمندی‌های بالقوه بهترین مردمان ما شکوفا نشوند.»

این مقام بحرینی گفت: «خطاب به برادرانم در امارات، این توافق صلح تاریخی با اسرائیل را به شما تبریک می‌گویم. خطاب به نخست‌وزیر نتانیاهو و کشور اسرائیل، به رسمیت شناختن صلح توسط شما را تمجید می‌کنیم و خطاب به رئیس‌جمهور ترامپ می‌گویم دیدگاه شما باعث شده صلح به یک واقعیت تبدیل شود.»

وزیر خارجه بحرین در ادامه گفت: «توافق امروز گام نخست است. اکنون بر ما فرض است که صلح و امنیتی که مردمان ما شایسته آن هستند را به ارمغان بیاوریم.»

وی اضافه کرد: «آن چیزی که تا چند سال پیش رؤیا بود امروز امکان پذیر شده و ما در برابر یک فرصت طلایی قرار داریم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1072126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =