ردیاب خودرو و انواع سنسورهای هوشمند طراحی و تولید شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و تولید ردیاب خودرو، انواع سنسورها و سامانه هوشمند برای مدیریت ناوگان خبر داد.

حسین مزرعه مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با توجه به نیاز کشور در راستای ارتقای تجهیزات و سامانه‌های ردیابی آغاز کرده و توانست با دانش مهندسان بعد از طی چندین سال تحقیق و توسعه گامی موثر در جهت تولید ملی ردیاب بردارد و در زمره اولین تولید کنندگان داخلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این ردیاب‌ها در زمینه خودرویی، دیتالاگرهای صنعتی و انواع سنسورها و سامانه هوشمند مدیریت ناوگان کاربرد دارد. می‌توان گفت اکنون ساخت و توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تماما توسط این مجموعه و به دست متخصصان توانمند در حال انجام است.

مزرعه با تاکید براینکه این شرکت دانش‌بنیان به صورت تخصصی در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر با گذشت چند سال از فعالیت این شرکت تنها ۵ درصد نیاز بازار داخلی را تامین کردیم و درصدد هستیم که با توسعه فعالیت‌ها بخشی از نیاز بازار داخل را به خود اختصاص دهیم.

مدیرعامل این  شرکت دانش‌بنیان افزود: در حال حاضر با وجود چند شرکت تولیدی در این عرصه تجهیزات همچنان به کشور وارد می‌شود. بنابراین اگر دولت بتواند تسهیلات را در اختیار شرکت‌های تولید قرار دهد به طور یقین دانش‌بنیان‌ها به سمت توسعه حرکت می‌کنند. در حال حاضر کشور در حوزه تولید تکنولوژی به هیچ وجه مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی نقدینگی در بازار است.

وی یادآور شد: اگر شرکتی بخواهد به بازار رقابتی ورود پیدا کند باید نقدینگی داشته باشد تا بتواند با تولید محصول با کیفیت و قیمت پایین سهمی را به خود اختصاص دهد. هم‌اکنون این شرکت با ظرفیت ۵ برابر فعالیت می‌کند.

مزرعه تولید، توسعه و ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزارهای جدید و گسترش بازار را از عمده برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: تمامی تجهیزات تولیدی با دانش بومی طراحی و کاربردی شده است. همچنین در این شرکت ۱۳ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: 1072145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =