مبارزه با مال‌خری نیازمند همکاری سه دستگاه است

به گفته رئیس پلیس آگاهی پایتخت، برای مبارزه با مالخری همکاری پلیس، شهرداری و اتاق اصناف نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران (ایسکانیوز) سردار علیرضا لطفی گفت: ما معتقدیم مالخران نقش بسیار مهمی در سرقت دارند؛ به این معنا که اگر کسی نباشد که مال دزدی را بخرد، میزان سرقت‌ها به صفر نمی‌رسد، اما قطعا کاهش می‌یابد.

وی افزود: تا زمانی که تکلیف مالخران مشخص نشود، چرخه سرقت متوقف نمی‌شود بنابراین برخورد با مالخران بسیار برای ما حائز اهمیت است و اداره مستقلی برای مبارزه با مالخران ایجاده شده است که وظیفه آن تنها مبارزه با مالخران به صورت فنی، کارشناسی و تخصصی است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در حوزه مبارزه با مالخران علاوه بر پلیس، اتاق اصناف و شهرداری نیز تاثیر گذار هستند که با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

سردار لطفی با اشاره به همکاری با اتاق اصناف گفت: متاسفانه برخی از مالخری ها، در واحدهای صنفی فاقد جواز و برخی در واحدهای صنفی با مجوز متمرکز هستند. همچنین واحدهایی که اجناس دست دوم خرید و فروش می‌کنند در این گروه قرار می‌گیرند.

وی  گفت:در راستای مبارزه با مالخران، با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای شناسایی و دستگیری مالخران همکاری می‌کنیم.رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به نقش شهرداری تهران گفت: برخی مناطق در تهران، پاتوق مالخری است. دو منطقه در تهران شناسایی شده اند که باید با اقدامات شهرداری، ساماندهی شده و تکلیف آن‌ها مشخص شود. در گذشته نیز ساماندهی برخی مناطق که پاتوق فروش مواد مخدر بود، تعیین تکلیف شد و امروزه کمتر شاهد این اتفاقات در مناطق مذکور هستیم.

سردار لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخورد با مالخری انجام می‌شود، بیان کرد: تعیین تکلیف مناطقی که پاتوق هستند و  همکاری هر چه بیشتر سه دستگاه پلیس، شهرداری و اتاق اصناف می تواند تاثیری بسیار مثبتی در مبارزه با مالخری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =