مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه پیام نور مجازی است

نحوه و زمان ثبت‌نام مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه پیام نور اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور نحوه و زمان ثبت‌نام مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری این دانشگاه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام اسامی معرفی شدگان مصاحبه آزمون دوره دکتری تخصصی امسال و دستور رئیس دانشگاه مبنی بر تحقق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت حفظ سلامتی داوطلبان، مرحله دوم (ارزشیابی علمی) آزمون فوق به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. به همین دلیل مرکز سنجش و آزمون دانشگاه با راه‌اندازی سامانه "مدد" و با تاکید بر انجام بهینه مصاحبه علمی به صورت برخط، اقدام به برگزاری جلسات مصاحبه مجازی با حضور متقاضیان دوره دکتری و اعضای مصاحبه کننده می‌کند.

معرفی شدگان به مصاحبه دوره دکتری در این دانشگاه لازم است ضمن مطالعه دقیق و مجدد دفترچه راهنمای عملی انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز) سال 1399 و همچنین اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های این دانشگاه از یکشنبه 30 شهریور تا جمعه چهارم مهرماه جهت ثبت نام به سامانه مصاحبه دوره دکتری «مدد» این دانشگاه به آدرس اینترنتی http://madad.pnu.ac.ir   مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و ارسال مدارک اقدام کنند.

داوطلبان باید با ورود به سامانه مصاحبه، با استفاده از کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره داوطلبی به عنوان کلمه عبور نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند. داوطلبان ضروری است با انتخاب درگاه پرداخت نسبت به واریز مبلغ 900 هزارریال هزینه مصاحبه اقدام کنند. مطابق با بند 3 بخشنامه 29484 سازمان سنجش، داوطلبان که بیش از یک رشته-گرایش-محل که جلسات مصاحبه جداگانه ای برای آنها تعریف شده است، را انتخاب کرده‌اند، برای هر انتخاب، باید در سامانه مدد نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه اقدام نموده، در غیر اینصورت تنها در رشته-گرایش-محلهایی دعوت به مصاحبه خواهند شد که انتخاب و ثبت نام را در آنها تکمیل کرده باشند.

تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال صفحه توضیحات الزامی است.)، کارت ملی، مدارک تحصیلی اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای با قید معدل (دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته ملزم به ارائه مدرک کاردانی و کارشناسی  با "قید معدل" یا ریز نمرات دارای معدل می باشند.) از جمله مدارک مورد نیاز برای بارگزاری در سامانه است. در صورتیکه مدارک تحصیلی فاقد معدل باشد، ارائه اصل ریز نمرات یا گواهی معدل ممهور به مهر محل تحصیل یا گواهی جهت تائید معدل الزامی است؛ درغیر این صورت امتیاز مدرک تحصیلی قابل محاسبه نیست.

با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از انتشار ویروس کورونا و تغییر زمان آزمونها، مطابق با نامه شماره 114736 18 شهریور ماه، تاریخ دانش‌آموختگی دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1398، آخرین نیمسال خود را می‌گذرانند، بر اساس تشخیص و تایید آموزش دانشگاه استثنائا برای همین نیمسال تحصیلی از 31 شهریورماه به 30 مهرماه 99 تغییر می‌یابد و این دانشجویان می‌توانند به جای بارگذاری مدرک کارشناسی ارشد خود، این گواهی را ارسال کنند.

ضمنا مطابق با بخشنامه شماره 119805 23 شهریورماه 99 وزارت علوم و در جهت کمک به آن عده از دانشجویان کارشناسی ارشد که در حال گذراندن پایان‌نامه خود و در آستانه دانش‌آموختگی بوده‌اند و به ناگزیر زمان دانش‌آموختگی آنان با تاخیر مواجه شده است، موافقت شده است .در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل، دانشجویانی که در مقطع دکتری پذیرفته شوند، می‌توانند در صورت اتمام کارشناسی ارشد، تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399، تحصیل در دوره دکتری را از نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور آغاز کنند.

از جمله مدارک آزمون می‌توان به کارت پایان خدمت یا گواهی وضعیت نظام وظیفه عمومی ویژه برادران، مدارک ایثارگری و رزمندگان ( بر اساس مفاد مندرج در بند مرتبط با سهمیه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری سال 99)، حکم کارگزینی و موافقت نامه محل خدمت برای ادامه تحصیل در دوره دکتری مخصوص متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان، گواهی استمرار همکاری (مخصوص استفاده از سهمیه مربیان)، عکس پرسنلی جدید، مدارک پژوهشی اعم از صفحه مشخصات پایان نامه کارشناسی ارشد، صفحه مربوط به شناسنامه مقاله یا کتاب چاپ شده، مدارک مربوط به آزمونهای زبان انگلیسی ( با اعتبار حداقل 2 سال) در صورت وجود، مانند: (MSRT), (ETPNU), (MCHE), (IELTS), (TOEFL PBT), (TOEFL IBT), (TOEFL CBT) and (TOLIMO)

با توجه به شرایط خاص و زمان محدود برای انجام مصاحبه اکیدا توصیه می‌گردد داوطلبان در روز و ساعت اعلام شده از طرف مرکز مجری آمادگی لازم برای شرکت در جلسه الکترونیکی را داشته باشند تا از تلاقی با مصاحبه‌های بعدی جلوگیری به عمل آید.

داوطلب لازم است یک ساعت قبل از شروع جلسه مصاحبه با ورود به سامانه از اتصال و امکان دسترسی به سیستم اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز مشکل با کارشناس مربوطه در مرکز تماس حاصل نمایند تا نسبت به رفع اشکال اقدام لازم صورت پذیرد. از آنجائیکه در زمان مصاحبه ممکن است اساتید نیاز به ارائه مدارکی از داوطلب داشته باشند، به همراه داشتن کلیه مدارک پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی است.

در پایان پس از بررسی دقیق مراحل ثبت نام و واریز هزینه مصاحبه، داوطلبان باید نسبت به پایان ثبت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و کد پیگیری را دریافت کند. توصیه می‌شود نسبت به چاپ یا ذخیره این کد برای تائید ثبت‌نام خود اقدام کنند. یادآور می‌شود پذیرش داوطلب منوط به ثبت‌نام در سامانه مصاحبه بوده و در روز مقرر صرفا از افرادی مصاحبه به عمل خواهد آمد که مدارک خود را بارگذاری و کد پیگیری را اخذ کرده باشند. ساعت و تاریخ مصاحبه متعاقبا از طریق پیامک توسط مراکز مجری به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =