فعالیت ۴۵ بالگرد در سازمان اورژانس/ در زمره کشورهای برتر دنیا قرار داریم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی ۵ سال گذشته سرعت و کیفیت خدمت رسانی ما به اندازه ۴۰ سال قدمت اورژانس افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پیرحسن کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن تبریک روز اورژانس گفت: طی چند سال اخیر موقیت اورژانس را ارتقا دادیم و سرعت خدمت رسانی به مصدومان افزایش یافت و الان در سطح بین‌المللی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و تقریبا می‌توانیم بگوییم طی ۵ سال گذشته سرعت و کیفیت خدمت رسانی ما به اندازه ۴۰ سال قدمت اورژانس افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های ما از ۱۹۰۰ به ۳۳۰۰ پایگاه افزایش یافته است گفت:  اکنون ۳۳۰ موتورآمبولانس، ۴۵ بالگرد فعال در خدمت اورژانس است و پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی نیز راه اندازی شد و به چهل و ششمین پایگاه اورژانس هوایی ما تبدیل می‌شود. تربیت تیم‌های عملیات ویژه از اقدامات خوب ما بوده است.

کولیوند ادامه داد: تشکیل اورژانس بانوان در قالب تیم‌های عملیات ویژه انجام شد، ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به تربیت نیروی فوریت پزشکی خانم اختصاص یافت. ۵ دستگاه شناور به ظرفیت اورژانس دریایی اضافه شد که در خلیج فارس در حال فعالیت هستند و به افرادی که نیاز به خدمات پزشکی داشتند خدمت رسانی می‌شود. اقدامات زیادی در حوزه آموزش همگانی انجام شده و در مدارس قرار شد با هماهنگی آموزش و پرورش کلاس فوریت‌های پزشکی داشته باشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در مساجد و پایگاه‌های بسیج حضور داریم تا آموزش‌های همگانی ارائه دهیم، کیفیت خدمات پیش بیمارستانی با توجه به افزایش مهارت همکاران افزایش یافته است. حضور پررنگ و سریع اورژانس بر بالین بیماران مورد تقدیر مردم قرار گرفته است و اورژانس در حوزه مقابله با کرونا در خط مقدم قرار داشت و در این مسیر شهدایی را تقدیم کردیم و برخی همکاران به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافته‌اند. وی گفت: روحیه جهادی در این ایام در نیروهای اورژانس شکل گرفته است و واقعا این نیروها با فداکاری درحال خدمت رسانی هستند، تکمیل اورژانس ریلی سال آینده رخ می‌دهد اولین پایگاه ریلی در استان زنجان امسال افتتاح شد و با توجه به کمک خیرین پایگاه‌های جدیدی افتتاح خواهند شد.

ادامه دارد/

کد خبر: 1072173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =