طرح «پایش آزاد» فصل مشترکی بین دانشگاه و صنعت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: اشاره به نقصان‌های چندین ساله در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت، عنوان کرد: سال‌هاست که هیچ فصل مشترک پایداری بین دانشگاه و صنعت نبوده و اکنون دانشگاه آزاد در حال پایه‌ریزی این ارتباط به‌صورت اصولی و روشی هدفمند است.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت برای حمایت از پژوهشگران اظهار کرد: لازم است ارتباط گیری دانشگاه با صنعت در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه پژوهش باشد و این همکاری‌ها در بستری مانند طرح پایش به دست دانشجویان پژوهشگر برسد.

وی افزود: گفت‌وگوها و نیازهای دستگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی باید در سامانه پژوهشیار ذیل طرح پایش تعریف شود و یک خِرد همگانی در دانشگاه برای حل آن مسائل شکل بگیرد. با چنین سازوکاری می‌توان از پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت مالی انجام داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیان کرد: اکنون با توجه به تحریم‌های سنگینی که روی صنایع کشور وجود دارد، دانشگاه‌ها می‌توانند با شناسایی و حل مشکلات صنعت مبالغ مطلوبی را به عنوان گرنت صنعتی دریافت کنند و ضمن حمایت از تولیدات علمی دانشجویان، برای آنها درآمد نیز ایجاد کنند.

نجفی با اشاره به نقصان های چندین ساله در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت، عنوان کرد: سال‌هاست که هیچ فصل مشترک پایداری بین دانشگاه و صنعت نبوده  و اکنون دانشگاه آزاد  در حال پایه‌ریزی این ارتباط به‌صورت اصولی و روشی هدفمند است.

وی ادامه داد: هدفمندی و تمرکزگرایی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و قرار دادن آنها در مسیر حل مشکلات صنعت و جامعه این ارتباط را مستمر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: دانشگاه آزاد به پشتوانه اعضای هیئت علمی توانمند و دانشجویان مهارت محوری که تربیت می‌کند، می‌تواند از تامین قطعات راهبردی صنایع گرفته تا طراحی و پشتیبانی‌های فنی را برای اهالی صنعت تسهیل کند.

نجفی گفت: قوت گرفتن ارتباط دانشگاه با صنعت در قالب طرح پایش آزاد، منجر به کیفیت افزایی پژوهش‌های دانشجویی نیز خواهد شد. وقتی پایان‌نامه‌ای حامی و کاربر از پیش تعیین شده و مشخصی دارد، یعنی هم از لحاظ کیفیت برتر است و کاربردی است. دانشگاه نیز دقیقا به دنبال چنین مدلی است.

وی خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌ها نباید فقط از جهت مقاله آوری بررسی شوند، کاربردی بودن و مسئله‌محوری در سامانه پایش اولویت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =