تسهیلات آموزشی ایام کرونا برای ترم جدید برداشته شده است

نائب دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه در ترم جدید تمام مسائل آموزشی به حالت سابق برگشته و همه تسهیلات آموزشی ایام کرونا برداشته شده است، گفت: به خاطر توجه نکردن مسئولان دانشگاه به درخواست‌های دانشجویان و پیگیری‌های شورای صنفی مجبور به استعفا شدم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با شیوع کرونا، شرایط ویژه‌ای برای ادامه کار دانشگاه‌ها به وجود آمد. وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای ادامه مسیر آموزش، تسهیلات آموزشی مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفتند. بنا به گفته دانشجویان با شروع ترم جدید بسیاری از آیین‌نامه‌های آموزشی به حالت سابق برگشته که با توجه به شرایط خاص کنونی در ادامه ترم مشکلاتی را برای آنها به وجود خواهد آورد.

محسن ادهمی نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج که به خاطر توجه نکردن مسئولان دانشگاه به درخواست‌های دانشجویان و پیگیری‌های شورای صنفی از سمت خود استعفا داده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در این مدت تصمیماتی توسط دانشگاه گرفته شده است که آثار آن بعد از گذشت زمان بروز خواهد کرد و دانشجویان از این تصمیمات متضرر خواهند شد.

ادهمی با اشاره به به شرایط ویژه کنونی که با شیوع کرونا ایجاد شده است، اظهار کرد: شورا از یک طرف به دنبال احقاق حقوق دانشجویان است و از طرف دیگر با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان، تصمیمات دانشگاه را می‌سنجد که آیا متناسب وضعیت دانشجوها هست یا نه.

دانشجوی دانشگاه یاسوج به بیان شرایط خاص اقتصادی جامعه و تورم بالا پرداخت و گفت: استان کهگیلویه‌وبویراحمد استان محرومی است و بیشتر دانشجویان دانشگاه یاسوج بومی هستند. بسیاری از دانشجویان به اینترنت و سخت‌افزارهای مناسب برای حضور در کلاسهای مجازی دسترسی ندارند.

وی در ادامه به برخی از اشکالات مصوبات جدید دانشگاه اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به مصوبات جدید دانشگاه، آیین‌نامه‌های آموزشی به زمان پیش از کرونا برگشته است. طبق این آیین‌نامه اگر دانشجویی بیش از 3 جلسه در کلاسهای آنلاین غیبت داشته باشد، حذف درس خواهد شد. این شرایط با وضعیت دانشجویان دانشگاه یاسوج متناسب نیست. شاید 20 تا 30 درصد دانشجویان بتوانند خود را با این شرایط وفق دهند.

ادهمی خاطر نشان کرد: دانشجویانی داریم که با گرفتن 3 درس به صورت «ارائه به استاد» می توانند فارغ التحصیل شوند. ترم قبل به خاطر کرونا امکان گرفتن 4 درس به صورت معرفی به استاد وجود داشت اما در ترم جدید این امکان برداشته شده است، در حالی که هنوز شرایط ویژه کرونا ادامه دارد.

عضو شورای صنفی دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه اشکال دیگر به هم‌نیازی و پیش‌نیازی دروس برمی‌گردد، گفت: وقتی امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری نیست و آموزش مجازی ادامه دارد، باید این امکان فراهم می‌شد که دانشجویان برخی درسهای خود را به صورت هم‌نیاز بگذرانند. متاسفانه مسئولان دانشگاه اهمیتی به این خواسته دانشجویان ندادند.

ادهمی با اشاره به پیگیری هایی متعدد شورای صنفی از ریاست و معاون آمورشی دانشگاه، اظهار کرد: متاسفانه جواب درستی از طرف مدیران دانشگاه داده نشده است. مسئولان دانشگاه می‌گویند که شورای صنفی حق ندارد در مسائل آموزشی دخالت کند. البته شورا به خاطر وضعیت موجود و مشکلاتی که دانشجویان برای آموزش مجازی داشتند، مسائل آموزشی را پیگیری کرد و تا حدودی هم موفق بود اما در برخی موارد هم موفقیتی حاصل نشد.

وی با بیان اینکه شورای آموزشی دانشگاه، دست شورای صنفی را برای مطالبه حق دانشجویان در مسائل آموزشی دانشجویان می‌بست، گفت: با توجه به این شرایط و اینکه بسیاری از پیگیری‌های شورا جواب نمی‌دهد، و دانشجویان حل نشدن مشکلات را از چشم شورا خواهند دید، تصمیم گرفتم که استعفا بدهم.

عضو مستعفی شورای صنفی دانشگاه یاسوج با اشاره به فشارهای روحی و روانی که در این مدت برای اعضای شورا ایجاد شد، گفت: شاید با رفتن ما و آمدن اعضای جدید، آنها بتوانند، بهتر به مشکلات دانشجویان رسیدگی کنند. من به صورت تکی از شورا استعفا داده‌ام اما با توجه به صحبتی که با دبیر شورا، محمد اولادنبی و یکی دیگر از اعضا داشته‌ام آنها هم نظرشان بر این است که استعفا دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =