غرب با ایران‌هراسی اهداف ضداسلامی خود را در منطقه اجرایی می‌کند

اروپا و آمریکا با ایجاد تفکر ایران هراسی بین کشورهای منطقه، به دنبال اهداف خود یعنی تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیسم و اسلام ستیزی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند سالی است که غرب و آمریکا با ایجاد ایران هراسی در منطقه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس، حاکمان آن کشورها را ترغیب می‌کنند که برای بقای خود با سیاست‌های غرب همراه بوده و تعهدی به اصول اسلام  و محور مقاومت نداشته باشند. در همین راستا امارات متحده عربی و بحرین با رژیم غاصب صهیونیسم روابط خود را عادی اعلام کردند و غرب با راه انداختن موضوع اهانت به اسلام اذهان مسلمانان را از موضوع اصلی منحرف کردند.

محمد حسین باقری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا از ضعف تفکر سیاسی بین کشورهای عربی سوء استفاده می‌کند، گفت: حاکمان کشورهای عربی به دلیل نداشتن عمق تفکر سیاسی به شدت از ایران هراس داشته و برای بقای خود به آمریکا و اروپا روی می‌آورند.

باقری با بیان اینکه اگر از منظر دین جهان را بررسی کنیم، سه جریان در نسبت با دین وجود دارد. دین ستیزان-دینداران و دین یاران و لادینها، گفت: در حال حاضر جریان‌های دین ستیز که تحت تاثیر مدرنیته و سکولاریسم برضد دین و ادیان عمل میکنند. لادینها هم عملا در جبهه ضد دینها قرار میگیرند.

وی با اشاره به تولیدات هالیوود در آمریکا بیان کرد: این تولیدات از سوی دین گریزان یا لائیک‌ها به گونه‌ای تحت نفوذ است که حتی حضرت مسح(ع) و امام زمان(عج) را در فیلم‌های سینمایی را مورد توهین قرار می‌دهند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پس یک جریان کلی در جهان برای مقابله با دین وجود دارد که اسلام یا مسیحیت نیز برای آن فرقی ندارد.  جریان لادینها در مقابل اهانت‌هایی که دین ستیزان به ادیان الهی دارند، موضع سکوت اختیار می‌کنند و در عمل این جریان درعمل در کنار دین ستیزها قرار می‌گیرد. جریان و لایه  دوم تقابل قدرت در عرصه بین الملل است. در دوران جنگ سرد 2 ابر قدرت جهان در تقابل قرار داشتند و اقدامات رسانه‌ای هم علیه هم داشتند در کنار حوزه های دیگر بعد از فروپاشی شوروی سابق، بلوک غرب دنبال ایده پردازی و ایدئولوژی سازی برای دوران بعدی بود. 

وی با اشاره به نظریه برخورد تمدن‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوری، 2 دشمن فرضی تمدن کنفوسیوسی و تمدن اسلامی تحلیل شد و در نهایت ایالات متحدده آمریکا مبارزه با « اسلام سیاسی» را به عنوان دشمن اصلی در اولویت کارهای خود قرار داد. سنگ بنای مبارزه و مخالف با اسلام و کشورهایی که اسلام سیاسی در آنها فعال است به ویژه جمهوری اسلامی که حکومت اسلامی در راس کار بوده بر مبنای تقابل در نظام بین‌الملل و مبتنی بر نگرش آمریکایی است. البته اگر ریشه تقابل و اسلام ستیزی را قبل از قرن 19 و 20 نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ متوجه خواهیم شد که ریشه‌های این تقابل به ریشه‌های جنگ‌های صلیبی و و تقابل اسلام و صهیونیسم بین‌الملل شکل گرفته است.

باقری با اشاره به اهانت‌های مکرر نشریه فرانسوی شالی ابدو به پیامبر(ص) و سایر مقدسات اسلام بیان کرد: در مرحله نخست باید دقت شود که اساسا این مجله دین ستیز است یا خیر.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کشورهای غربی تمامی اهانت های صورت گرفته به اسلام را با روکش آزادی و آزادی بیان پنهان می‌کنند و اهداف دیگری دارند گفت: کشورهای اروپایی با اهداف خاص سیاسی عرصه‌هایی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند تا در پازل اسلام ستیزی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: جریانات حال حاضر نظام بین‌الملل در تقابل با اسلام و مسلمانان تحت تاثیر جریان صهیونیست بوده چراکه یهودیان تندرو با ثروت بسیار در کشورها لابی کرده و اعمال نفوذ می‌کنند.

حاکمان برای بقای خود اصول اسلام را قربانی می‌کنند

باقری با بیان اینکه عمده مجلات کشورهای اروپایی مالکیت خصوصی دارند، گفت: این مجلات برای تامین هزینه‌های خود مجبور هستند آگهی و مخاطب بالا جذب  کنند. جریان‌های خاص صهیونیستی هم در جهان با پرداخت هزینه‌ها به این مجلات از آنها درخواست دارند تا اهانت‌های هدفمند را به پیامبر اسلام(ص) و قرآن مجید و مسلمانان انجام دهند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: یک جریان سومی هم هست و آن عادی سازی روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی با رژیم صهیونیستی است. بنابراین این توهین سه لایه دارد. در لایه سوم هدف اصلی «انحراف اذهان عمومی از اخبار این عادی سازی است.» 

وی با اشاره به اینکه دولت‌های غربی حامی مجلات توهین کننده به اسلام هستند، گفت: این دولت‌ها با ایجاد فضاهای اسلام ستیزی قصد دارند تا اذهان مسلمانان را از معادلات کلی جهان اسلامی که در حال رخ دادن است، منحرف کنند.

باقری عنوان کرد: آمریکا و اروپا تلاش دارند تا کشورهای اسلامی نظیر امارات متحده عربی و بحرین که عمق تفکر سیاسی و استراتژیک ندارند را از قدرت نظامی ایران بترسانند. در نتیجه حاکمان این کشورها برای بقای خود اصول جهان اسلام را زیر پا می‌گذارند و به سمت عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیسم پیش ‌می روند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آمریکا برای اینکه کشورهای جهان اسلام متحد نشوند و در مقابل عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیسم موضع نگیرند، موضوع موازی مانند توهین به پیامبر(ص) را توسط رسانه‌ها مطرح می‌کنند. ما باید همزمان ضمن محکوم سازی توهین به پیامبر و ابراز غیرت دینی، مراقبت کنیم نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم همزمان واکنش نشان دهیم و نگذاریم اذهان عمومی مسلمانان مسئله فلسطین را به حاشیه براند. 
انتهای پیام/

کد خبر: 1072197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =