رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان است، چرا که معتقدیم بیکاری جوانان پس از تحصیل بسیار ناخوشایند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان کردستان با ماموستا فایق رستمی امام‌جمعه اهل تسنن سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در دفتر مرکز اسلامی غرب کشور و دیدار با امام‌جمعه اهل تسنن سنندج، خطاب به ماموستا فایق رستمی، گفت: تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با دیگر دانشگاه‌ها این است که در پهنه کشور و همه استان‌ها حضور فعال دارد و ما به عنوان امانت‌دار جوانان از شما به عنوان بزرگ معنوی مردم سنندج قدردانی می‌کنیم و از بیانات شما استفاده خواهیم کرد. بزرگانی همچون حضرت‌عالی و علمای اهل تسنن کردستان، در اخلاق، دیانت و نگاهی که به انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری دارید، برای ما ستودنی و قابل احترام است.

وی ادامه داد: خصلت اول یک معلم محبت است و ما آنچه از پیامبر اکرم(ص) آموخته‌ایم، محبت در مقام هدایت و معلمی است و محبت دانشگاه و معلم به جوانان به معنای توجه به آینده، اشتغال و زندگی آنان است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به همه نکات زندگی جوانان حساس است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه رسالت دانشگاه تنها ارائه دروس تخصصی نیست و باید مهارت و دانش اجتماعی را به قشر جوان آموخت، تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه‌های ما تاکنون نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند. رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتوانیم برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان برنامه‌ریزی کنیم، چرا که معتقدیم بیکاری جوانان پس از تحصیل بسیار ناخوشایند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنان ماموستا فایق رستمی درباره توجه به علم و آینده جوانان، گفت: اسلام به لحاظ معارف آنچه برای هدایت بشر لازم است را دارد و به همین دلیل است که در قرن 21 شاهد این هستیم که نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) جسارت می‌کند و علت این است که در مقابل اسلام ناب محمدی، منطقی ندارند و به همین دلیل به ساحت پیامبر مکرم اسلام جسارت می‌کنند. در واقع تمدن غرب در مقابل قرآن به عنوان معجزه الهی و پیامبر اسلام(ص) اعتراف به عجز و ناتوانی کرده است.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در معارف اسلامی جست‌وجو کند تا بتواند جوانان را بیشتر با این سرمایه عظیم آشنا کند، بنابراین باید نسبت به موضوعات دینی و معارف دانشجویان دقت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه باید رسالت تربیتی، پرورشی، تخصصی و مهارتی که دارد را در استان به کار گیرد، گفت: واقعیت این است که باید متناسب با مسائل و مطالبات هر منطقه، استان و شهر برنامه‌ریزی کرد، بر این اساس رویکرد حل مسأله در دانشگاه آزاد اسلامی یک امر روزمره نیست، بلکه یک برنامه‌ریزی بلندمدت است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در استان کردستان نقش واقعی خود را ایفا کند. معتقدیم که مسائل و موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است و باید متناسب با نیازها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان گفت: دانشگاه در مناطقی که جمعیت اهل تسنن و تشیع در کنار هم قرار دارند، نیازمند نگاه تقریبی است و در این راستا دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق می‌تواند اعتلا بخش باشد. تقریب مذاهب یک نگاه تعالی‌بخش است که مبانی فکری دارد و در این زمینه باید کار مبنایی انجام داد، بنابراین رهنمودهای علمای اهل تسنن می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم این فضا را رشد دهیم.

در ادامه این جلسه، ماموستا فایق رستمی امام‌جمعه اهل تسنن سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با قدردانی از اقدامات دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: استان کردستان مرکز دین، عرفان و معنویت است. این استان دارای بیش از هزار و 700 مسجد و 3 هزار روحانی و طلبه دینی است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه علم را به رودخانه تشبیه کرده و فرموده‌اند: «العلم نهر والحکمه بحر والعلماء حول النهر یطوفون، والحکماء فی وسط البحر یغوصون، والعارفون فی سفن النجاه یخوضون» این تشبیه به معنای آن است که علم باید مانند رود جاری و ساری باشد و همه را در بر بگیرد. دانشمند باید آینده نگر باشد.

ماموستا رستمی در پایان اظهار داشت: مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی نیز 4 امتیاز جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه باید به پیشرفت همه جانبه کشور کمک کند.

 جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت دانشگاه ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان دارای 5 واحد، یک مرکز، 11 هزار دانشجو، 480 عضو هیأت علمی و هزار و 400 دانش آموز است.

وی با قدردانی از حمایت های ماموستا رستمی از دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: اتحاد، همدلی و وحدتی که بین اعضای هیأت علمی، مسئولان دانشگاهی و استانی وجود دارد، تحسین برانگیز است و همه تلاش داریم استقلال، امنیت و اقتصاد کشور را اعتلا بخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072238

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =