کنکور به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئله کنکور خارج از خانواده آموزش‌وپرورش و آموزش عالی قابل حل نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، جلسه ۱۳۶ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه ما کنکور را برای ۱۵ درصد آموزش عالی انجام می‌دهیم ولی همه‌چیز تحت تأثیر آن است، گفت: امسال بر اساس سوابق تحصیلی ۱۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما سازمان سنجش نتایج را دیرتر اعلام می‌کند که دانشجو بلاتکلیف می‌ماند.

وی ضمن تأکید بر اینکه یک سری رفتارهای متناقض و متضاد و فرهنگی در کنکور وجود دارد و مسئله فرهنگی کنکور آزاردهنده است، گفت: نداشتن آزمون‌های معتبر برای سنجش نکته مهمی است، خود آموزش‌وپرورش هنوز نتوانسته نمره‌ای را بدهد که وضعیت دانش‌آموز را دقیق مشخص کند که در آموزش عالی نیز همین مشکل را داریم. هرسال مسئله در ضریب تأثیر معدل داریم و باید ضریب تأثیر معدل را مثبت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مسئله کنکور خارج از خانواده آموزش‌وپرورش و آموزش عالی قابل‌حل نیست.

وی با بیان اینکه کنکور را به یک پدیده اجتماعی تبدیل کرده‌ایم افزود: همه می‌خواهند فرزندانشان وارد رشته‌های گروه پزشکی شوند و در رشته‌هایی که مطلوبیت داریم  نمی‌توانیم کنکور را حذف کنیم که البته راه‌های جایگزین داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =