آغاز موج سوم کرونا در تهران/ ضرورت کاهش حضور افراد در سطح شهر

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از آغاز موج سوم کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تهران بستری شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش های مراقبت وِیژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گفته زالی، در شبانه روز گذشته  ۹.۶ درصد مراجعان به بخش های سرپایی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش های ویژه بستری شدند؛ در حالی که ۴۲۰ بیمار در این بازه زمانی از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.  

وی با ذکر این مطلب که در سه هفته اخیر برای اولین بار تعداد موارد جدید بستری از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است، گفت: تحلیل آمار و وضعیت بیماری کرونا در تهران حاکی از این است که موج سوم در تهران شکل گرفته است.

زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه تهران یکی از اپی سنترها مهم اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور است، نیاز به این است که مداخلات جدی‌تر در سطح شهر و استان تهران اعمال شود تا این رشد فزاینده بیماری کنترل شود.  

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برای مقابله با رشد شتابان بیماری در تهران، تمدید و تکرار محدودیت‌های اعمال شده را در هفته آینده ضروری برشمرد.  

زالی به حجم بالای سفرهای درون شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و افزود: به طور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند.  

وی کاهش دلایل سفرهای درون شهری را یکی از تمهیدات مهم پیشگیرانه عنوان کرد و بازگشایی مدارس، بازگشایی برخی مشاغل آموزشی و تعلیق حضور یک سوم کارکنان را از جمله دلایل افزایش حجم این سفرهای درون شهری در پایتخت برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.  

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تأکید کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری است اما شرط کافی نیست و فاصله گذاری اجتماعی کماکان عامل اصلی عدم ابتلا و پایین آمدن شانس میزان سرایت است و باید حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد.  

زالی تأکید کرد: باید مصادیق حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه دهند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1072301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =