بازنویسی ادبیات جهان با متن های ساده برای نوجوانان

بازنویسی «جنایت و مکافات» و «دو دلداده» از مجموعه «حفظ داستان» برای نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش  ایسکا نیوز، بازنویسی ای.بی‌.یهوشائو از «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایفسکی با تصویرگری سونیا بوگایوا و بازنویسی اومبرتو اکو از «دو دلداده» با تصویرگری مارکو لورنتستی در مجموعه حفظ داستان منتشر شده‌ است. این کتاب‌ها با ترجمه شهاب‌الدین عباسی هر کدام در ۹۶ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در انتشارات نخستین راهی بازار کتاب شده‌اند.

داستان‌ها از فرهنگ‌ها، زمان‌ها و نسل‌های مختلف هستند  از تراژدی‌های یونان گرفته تا رمان روسی قرن نوزدهم و امثال آن که طی نسل‌های متمادی الهام‌بخش بوده‌اند. کتاب‌های مجموعه «حفظ داستان» در سال‌ها مختلف ۲۰۱۰ به این طرف منتشر شده‌اند و همچنان چاپ می‌شوند.

در معرفی این مجموعه آمده است: هدف این مجموعه، حفظ داستان‌های بزرگ ادبیات جهان با متن‌های ساده، روان و تصاویر و طراحی‌های چشم‌نواز است. این مجموعه کتابخانه‌ای از داستانی‌های خواندنی از سراسر جهان است که برای نوجوانان و جوانان نوشته شده؛ خود این مجموعه نیز داستانی دارد. ماجرا از این قرار است که الساندرو باریکو (داستان‌نویس مشهور ایتالیایی، که فیلم ۱۹۰۰ بر اساس نمایشنامه‌های او ساخته شده است) و یکی از نویسندگان، سال‌ها پیش این ایده به ذهنشان رسید که رمان‌ها و داستان‌های معروف جهان را برای نسل جوان و خوانندگان عام به زبانی نو و ساده‌تر عرضه کنند تا غبار زمان و دگرگونی روزگار، آن‌ها را از یادها محو نکند. خودشان می‌گویند: حفظ داستان رسالتی به شکل کتاب است: حفظ و یادداشت داستان‌های بزرگ از فراموشی و بی‌خبری، به کمک بازگویی و بازنویسی آن‌ها برای نسل نو و جوان‌تر. هر کتاب به زیبایی تصویرگری شده و با شرح و توضیح نویسندگان درباره خاستگاه آثار در پایان هر داستان همراه است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1072312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =