اجرایی کردن مکانیسم غیرت ملی در برابر مکانیسم ماشه آمریکا

نماینده شهرکرد در مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا مکانیزم ماشه را اجرایی کند ما هم مکانیزم غیرت ملی را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید مقامات آمریکایی مبنی بر اجرای کردن مکانیسم ماشه برای تحت فشار قرار دادن ایران اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا بر اساس مبانی حقوقی نمی تواند این کار را اجرایی کند و اساساً حقوق بین الملل طبق آنچه که در خود توافقنامه برجام دیده شده اجازه چنین امری را نباید به آمریکا دهد ولی متاسفانه خوی استکباری آمریکا و عدم استقلال رای برخی از کشورهای اروپایی نشان داده است که همواره این روحیه استبدادی و استکباری و ضعف اراده کشورهای اروپایی موجب شده که خواسته های آمریکا در بخشی از مسائل تحقق پیدا کند.

وی افزود: اگر این مکانیسم ماشه در قرارداد فی مابین ما و کشورهای اروپایی به واسطه آمریکا و بر اساس فشار و در شورای امنیت شکل بگیرد اول اینکه یک افتضاح حقوق بین المللی هست که اتفاق می افتد. دوم اینکه اساساً این اتفاق قبل از این‌که آسیب به کشور ما باشد سر آغازی برای مقابله جدی ما با زیاده خواهی های آمریکا در عرصه هسته‌ای هست.

راستینه با بیان اینکه اگر در عرصه هسته ای این اتفاق بیفتد مجلس شورای اسلامی به صورت جدی طرحی آماده کرده که از تمام تعهدات برجامی که باعث محدودیت هایی در فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ما بود عبور می کند و اجرای برجام را به صورت کامل متوقف می کند، گفت: این اجازه به دولت جمهوری اسلامی داده خواهد شد و او را مکلف خواهد کرد که نسبت به غنی سازی به میزان نیاز مان خارج از محدودیت ها اقدام کند و نسبت به فعال سازی سانتریفیوژهای مورد نیاز به میزان ۹۰ هزار سو اقدام کند و تاسیساتی که بر اساس توافقنامه برجام تعطیل شده بود به صورت جدی با حداکثر ظرفیت کارش را شروع خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را که با توافق برجام پذیرفته بودیم متوقف خواهیم کرد، تصریح کرد: بعد از شهادت فرمانده محبوب کشورمان و جهان اسلام یعنی حاج قاسم سلیمانی منتظر یک انتقام سخت از ایالات متحده آمریکا بودیم. همچنین مقام معظم رهبری فرمودند انتقام سخت ما از آمریکا اخراج او از منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آمریکا این پیام را می دهم که «مراقب باش لحظات آماده شدن ما برای انتقام سخت از آمریکا یعنی اخراج او از منطقه شکل خواهد گرفت» و به هیچ عنوان توجیهی برای حضور آمریکا در منطقه ما نخواهد بود. ایالات متحده آمریکا این را بداند که اگر مکانیسم ماشه را اجرا کند ما هم مکانیسم غیرت ملی را اجرایی می‌کنیم و به او نشان خواهیم داد که بغض فرو خفته در دل ملت ایران و جبهه مقاومت دیگر بستری برای حضور او در منطقه شکل نخواهد داد به طور یقین هزینه‌هایی که از اجرای مکانیسم ماشه بر آمریکا تحمیل می شود به مراتب بیشتر از هزینه هایی است که بر ما تحمیل می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ضمن اشاره به اینکه ما اوج تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم و با اقتصاد مقاومتی و تحمل عاشورای ملت ایران در حال عبور از فشارها و تحریم ها هستیم، گفت: ما اوج تحریم ها را به خاطر غیرت ملی تحمل کرده‌ایم و اعتقاد من بر این است که در برابر زیاده خواهی ها کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: آمریکا در عرصه بین المللی فشار آورده تا این مکانیسم ماشه را در شورای امنیت به اجرا در بیاورد ولی ما به کشورهای اروپایی این پیام را میدهیم که اجازه ندهید که استقلال تان با زیاده خواهی آمریکا برای همیشه در برابر کشورهای دنیا زیر سوال برود و کشورهای دنیا دیگر به هیچ کدام از شما اعتماد نکنند.

راستینه همچنین خطاب به کشورهای دوست ایران توصیه کرد که موضع قاطعانه خودشان را در برابر این زیاد خواهی به نمایش بگذارند چرا که امروز آمریکا این خدعه میخواهد نسبت به کشور ما اجرایی کند و فردا نسبت به سایر کشورها اجرا خواهد کرد.

نماینده شهرکرد در مجلس ضمن تاکید بر اینکه دوران یکجانبه گرایی تمام شده و به یاری خداوند ملت ایران با وحدت و غرور ملی در برابر این زیاده‌خواهی خواهند ایستاد، گفت: آمریکا اگر خطایی بکند مجلس انقلابی پیام محکمی را با یک طرح سه فوریتی با توقف همه فعالیت‌های برجامی به رخ آمریکا خواهد کشید و آن موقع آمریکا بداند هیچ مانعی را در برابر فعالیت های صلح آمیز هسته ای در برابر خود نخواهیم پذیرفت.
منبع: فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1072328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =