۴۱ پروژه نیمه‌تمام خوابگاهی در کشور ردیف بودجه ندارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع خیرین سلامت کاشان گفت: ۴۱ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که متاسفانه ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی نشده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سیما سادات لاری در جریان سفر استانی به کاشان و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه در جمع خیرین سلامت منطقه کاشان حضور یافت.

وی در این نشست که در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت از هر فعالیت خیرین گرامی حمایت می‌کند و متعهد می‌شود دو برابر حمایت خیرین، کمک کند.

لاری اظهار امیدواری کرد: امیدواریم احداث خوابگاه خیرساز شروع حرکت خیری در کل کشور باشد تا خیرین گرامی در این مسیر قدم بردارند.  

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از خیرین گفت: شهداء و خیرین قابل تعظیم و به رنگ خدا و خدایی هستند.

 وی در ادامه ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه تصریح کرد: علیرغم اینکه ویروس کرونا ناشناخته بود و تجربه برای مقابله و پیشگیری از آن کم بود ولی کاشان توانست بیماری را کنترل کند.

معاون وزیر، کنترل این بیماری را در کاشان مرهون تلاش و همدلی پرسنل حوزه سلامت، خیرین، مردم و ارگان‌ها و سازمان‌ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه استان قم درحال حاضر شرایط خوبی در این راستا ندارد و بعضی از استان‌ها ترس از موج سوم هست، قطعا با این همدلی می توان بیماری را کنترل کرد.

لاری، ضمن تقدیم پیام تشکر و خداقوت از جانب وزیر بهداشت، در خصوص شرایط خوابگاهی گفت: ۴۱ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که متاسفانه ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی نشده است.  

وی خوابگاه را بهترین محل و بستر برای کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: خانواده ها با توجه به مشکلات اقتصادی شرایط اجاره خانه برای فرزندان دانشجوی خود ندارند و ترجیح می دهند فرزندانشان در محل امن در خوابگاه اسکان داده شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: قبل از بحران اقتصادی اخیر پروژه‌های عمرانی خوابگاهی با حدود ۷ یا ۸ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسید ولی در حال حاضر به ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی، با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت با تراکم کاری بیشتر به بحث بهداشت و درمان بوده، ادامه داد: حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی مغفول مانده و تیم ما در این مدت تلاش خود را روی این موضوع گذاشتند.

لاری، ایجاد دانشگاه، خوابگاه و فعالیت در زمینه سلامت را سعادتی بزرگ دانست و گفت: کسانی که به بیماران خدمت می‌دهند باید محل زندگی خوبی داشته باشند تا سلامت جسمی و روحی بیماران را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر خوابگاه‌ها در کشور فرسوده است، افزود: احداث خوابگاه کار فرهنگی مهمی است که به دانشجو می‌آموزد تا آینده در کار خیر قدم بردارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آرزوی خود را در دوران بازنشستگی خدمت در جمع خیرین سلامت عنوان کرد.

در پایان این نشست از خیرین سلامت به ویژه خیرین گرامی که در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اقدامات برجسته‌ای انجام داده‌اند، تقدیر شد.

کد خبر: 1072333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =