دوستی امارات با رژیم صهیونیستی

کارشناس خاورمیانه و غرب آسیا با بیان اینکه امارات با رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار صبرا و شتیلا، دست دوستی داده و به عادی سازی روابط پرداخته‌ است، گفت: جبهه مقاومت و پیروان آرمان فلسطین هشیار باشند و از هر فرصتی برای محکومیت و پیگیری این جنایت استفاده کنند.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از ایرنا، «صفی اله رمضان‌خانی» روز پنجشنبه در یادداشتی به مناسبت سالگرد جنایت علیه پناهجویان فلسطینی افزود: اردوگاه صبرا و شتیلا دو اردوگاه از اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در جنوب بیروت است و در سال ۱۹۸۲ ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری حزب فالانژ لبنان شهر بیروت را ۷۶ روز محاصره کرد و کشتار خونین ۳۰ هزار زن، کودک، پیر و جوان لبنانی و آواره فلسطینی را رقم زدند.
آریل شارون قصاب کودک کش، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی عامل این جنایت ضد بشری بود و نام آن را عملیات "مشت آهنین" گذاشته بود. دستور استفاده از همه سلاح های ممنوعه مانند بمب‌های فسفری، خوشه ای و... را می‌دهد. بولدوزرها ساختمان‌ها را ویران می‌کنند و گروه‌هایی به طور مخفیانه مسوول پر کردن گورهای دسته جمعی می‌شوند. تجاوز، غارت، کشتار، خراب کردن سقف خانه‌ها تنها گوشه‌ای از این جنایت است.
بنا به گفته بازماندگان به محض شروع قتل عام، کشتار در سطح وسیعی صورت می‌گیرد. در نخستین ساعات صدها نفر را به قتل می رسانند هر جنبنده‌ای که در کوچه می‌بینند مورد هدف قرار می‌دهند، در ساختمان های زیادی جسد کودکان سه یا چهار ساله غرق خون در پتو دیده می‌شود، قاتلان اعضای بدن قربانیان را قبل از کشتن قطع می‌کنند، سر کودکان را بر دیوار می‌کوبند و جمجمه‌های آنان را خرد می‌کنند، زنان و حتی دختربچه ها را قبل از کشتن مورد تجاوز قرار می‌دهند و بعد با تبر تکه تکه می‌کنند و  گاهی عضوی از یک خانواده را زنده نگه می‌دارند تا در پیش چشمان او اعضای خانواده‌اش را به قتل برسانند.
اجساد قربانیان در خیابان‌ها و زیرآوارهای صبرا و شتیلا خفته بودند. بوی تعفن تا چند صدمتری اردوگاه‌ها پراکنده شده بود و اجساد زیر آفتاب سوزان رها شده بودند، گاهی فریاد شیون و ناله مادرانی که اجساد کودکانشان را پیدا می‌کنند، شنیده می‌شود و برخی ساکنان وحشت زده در میان اجساد می‌نگرند.
این روایت جنایتی است که با گذشت ۳۸ سال هنوز عاملان آن به رقم زدن این جنایت اعتراف نکرده‌اند و حتی مجامع بین المللی برای محکومیت آن وارد عمل نشده‌اند و دادگاه کیفری بین المللی که وظیفه محاکمه جنایتکاران جنگی را برعهده دارد در سال ۲۰۰۹ تشکیل شد اما هیچ کاری تاکنون انجام نداده است. دادگاه لاهه باید بر اساس کنوانسیون های بین المللی این جنایت را بررسی کند و مجرمان را مورد محاکمه قرار دهد، موضوعی که تاکنون اتفاق نیفتاده است.
تلاش غرب و رژیم صهیونیستی برای پاک کردن جنایت صبرا و شتیلا از تاریخ ادامه دارد اما جبهه مقاومت و پیروان آرمان فلسطین باید هشیار باشند و از هر فرصتی برای محکومیت و پیگیری این جنایت استفاده کنند و از همه ابزارها مانند دادن بیانیه، اعتراض، تجمع و دیگر اقدامات دریغ نکنند.
در سالروز این جنایت، رژیم کودک کش صهیونیستی قرار داریم امروز امارات با اسرائیلی که مرتکب به این جنایت هولناک شده دست دوستی داده و به عادی سازی روابط پرداخته است، سران امارات با مرور تاریخ بدانند با رژیم منحوسی که امروز ارتباط برقرار کرده‌اند همان عامل جنایت صبرا و شتیلا است که چنین قاتلانی مطمئنا به فکر مسلمانان و مردم منطقه نخواهند بود و سرنوشت تلخی در انتظار کشورهای عربی است که به عادی سازی روابط پرداخته‌اند.
همچنین در این گذر تاریخی، کشورهای اسلامی و کشورهای عربی باید نسبت به این خیانت امارات و بحرین یک موضع گیری میدانی و عملیاتی انجام دهند و در ارتباطات و همکاری‌های منطقه‌ای تغییراتی ایجاد کنند.
با توجه به اقدامات بسیار رژیم صهیونیستی و همپیمانانش برای پاک شدن جنایت صبرا و شتیلا از حافظه تاریخ، پیشنهاد می‌شود در داخل کشور اقداماتی مانند تولید فیلم، انیمیشن و برنامه کودک در حوزه فلسطین اقدام شود تا بتوان با اهداف این جنایتکاران مقابله کرد.
با توجه به نزدیک شدن به سالگرد سردار شهادت قاسم سلیمانی باید گفت نمی‌توان به سادگی از نقش بی بدیل این شهید راه مقاومت در مقابله با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی گذشت به طوری‌که حضور موثر سردار در جنگ ۳۳ روزه و دیگر صحنه های نبرد موجب پیروزی‌های بسیار و جلوگیری از جنایات اسرائیل غاصب شد.
منبع: فارس 
انتهای پیام 

کد خبر: 1072345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =