سفیر آمریکا در بغداد: به دنبال حضور دائم در عراق نیستیم

سفیر آمریکا در بغداد در گفت‌وگو با یک شبکه سعودی گفت: این کشور به دنبال حضور دائم در عراق نیست و در حال کاهش نیروهای خود است.

به گزارش ایسکا نیوز، «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق،‌ امروز (پنجشنبه)،‌ در گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیه»‌ توضیحاتی در خصوص برخی مسائل از جمله حضور آمریکا در عراق ارائه کرد.

طبق این گزارش، سفیر آمریکا در ارتباط با حمله‌های‌ راکتی اخیر در بغداد ادعا کرد: «هدف حمله‌های راکتی تضعیف دولت "الکاظمی" است».

متیو تولر مدعی شد: «هدف حضور آمریکا در عراق حمایت از دولت عراق است». 

وی افزود: «به دنبال حضور دائم در عراق نیستیم و تلاش می‌کنیم [نیروها را] کاهش دهیم».

تولر افزود: «حضور ما در عراق به درخواست دولت برای مبارزه با داعش بوده است. نمی‌خواهیم خروج ما از عراق منجر به بازگشت داعش شود».

دی ماه سال گذشته، پس از اقدم آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

تولر بار دیگر ادعای تکراری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و گفت:‌ «ایران در امور عراق دخالت می‌کند. معتقدیم برنامه‌هایی خارجی وجود دارد که هدف آن تعضیف عراق است».

سفیر آمریکا در ادامه ادعا کرد: «از اظهارات اخیر مرجعیت دینی نجف و اجرای انتخابات آزاد و بی‌طرف در عراق حمایت می‌کنیم».

تولر در پایان اظهاراتش گفت: «برخی گروه‌های سیاسی و فرقه‌گرا اقتصاد عراق را تضعیف می‌کنند».

این اظهارات در حالی است که «علی سعدون» عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری پارلمان عراق، پیشتر، خبر داده بود که آمریکا و برخی کشورهای خارجی به دولت عراق فشار می‌آورند تا توافق اقتصادی با چین را لغو کند

منبع: فارس

انتهای پیام 

کد خبر: 1072386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =