دانشگاه آزاد اسلامی مسائل فرهنگی و اقتصادی استان‌ها را با نگاه به آموزش و پژوهش اصلاح می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویکرد جدید تلاش داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی در استانها مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با نگاه به آموزش و پژوهش اصلاح کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سفر به استان کرمانشاه با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: الحمدالله بعد از تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمد، مقام معظم رهبری مؤلفه ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه را از دانشگاه آزاد اسلامی مطالبه فرمودند و همه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی شبانه‌روز برای تحقق این خواسته تلاش می کنند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شبکه دانشگاهی در همه شهرها حضور فعال دارد. در رویکرد جدید تلاش داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی در استانها، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با نگاه به آموزش و پژوهش اصلاح کند تا بتوانیم در تربیت اثرگذار بوده و پژوهش‌ها را غنا ببخشیم. مسلماً این نگاه نمی‌تواند در همه استان‌ها و شهرها یکسان باشد و هر یک از واحدها و مراکز دانشگاهی مدل توسعه‌ای خود را باید ارائه دهند.

وی با قدردانی از نگاه حمایتی آیت‌الله علما نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همواره از رهنمودهای نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه استفاده کرده و بهره می‌بریم و برای ما مغتنم است که ائمه جمعه در هیأت امنای استان‌ها حضور دارند و رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط نزدیکی با آنها دارند.

دکتر طهرانچی به تشکیل شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه تقریبی در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود و تا کنون دفاتر تقریب در واحدهای دانشگاهی که دارای دانشجو و اساتید اهل تسنن و اهل تشیع هستند، تشکیل شده است تا بتوانیم در این حوزه نیز با رویکرد تربیتی فعالیت بهتری داشته باشیم.

دانشگاه باید دانشجوی متدین، عاقل و بصیر تربیت کند تا برای کشور سرمایه باشند

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: امام راحل عنایت ویژه‌ای به دانشجویان و نسل جوان داشتند و از سال 1342 مهمترین و کوبنده‌ترین شعارها در دانشگاه مطرح می‌شد. مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه ای به قشر دانشجو دارند که بسیار برای ما مغتنم است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید دانشجوی متدین، عاقل و بصیر تربیت کند تا برای کشور سرمایه باشند. امام راحل دانشگاه و حوزه را به عنوان دو مغز متفکر و سرمایه کشور می‌دانستند و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم تأکید ویژه‌ای به جوانان دارند که این موضوع ایجاب می‌کند تا جوانان را تقویت کنیم و ان‌شاءالله با کمک یکدیگر کشور را بسازیم.

در ادامه این جلسه دکتر فرهاد گلمحمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =