افزایش ریسک ابتلا به کرونا با قرارگیری در وضعیت ثابت

مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده تأمین شد، نشان داد قرارگیری در یک وضعیت، ریسک ابتلا به کرونا و عوارض شدید آن را در برخی از افراد افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده تأمین شد، نشان داد افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد مخدر (SUD) بیشتر در معرض کووید ۱۹ و عوارض آن هستند.

نورا ولکوف، مدیر موسسه ملی سوء مصرف مواد در یک وبلاگ نوشت: محققان باید این مورد را نیز در نظر داشته باشند که احتمال اینکه برخی از افراد مبتلا به اختلالات سوء مصرف مواد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند نیز وجود دارد. زیرا بیماری مذکور به ریه‌ها حمله می‌کند، ممکن است کسانی که سیگار می‌کشند یا ماری جوانا مصرف می‌کنند در معرض جدی خطر ابتلا به این بیماری قرار داشته باشد.

اختلال مصرف مواد(SUD)، وضعیت پزشکی است که در آن استفاده از یک یا چند ماده منجر به اختلال بالینی می‌شود. تشخیص این اختلالات با مجموعه‌ای از علائم ذهنی، جسمی و رفتاری انجام می‌شود.

این تحقیق که روز دوشنبه در  «Molecular Psychiatry» منتشر شد، نشان می‌دهد ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید از نزدیک بیماران مبتلا به «SUD» را تحت نظر داشته و برنامه‌های عملیاتی برای محافظت از آنها در برابر عفونت و عوارض آن تدارک ببینند.

با تجزیه و تحلیل سوابق الکترونیکی سلامت میلیون‌ها بیمار از ۳۶۰ بیمارستان در سراسر ایالات متحده، تیم تحقیق نشان داد در حالی که افراد دارای اختلال مصرف مواد ۱۰.۳ درصد از کل جمعیت مورد مطالعه را تشکیل می‌دهند، اما ۱۵.۶ درصد موارد COVID-۱۹ را دربرمی‌گیرند.

بر اساس این مطالعه، افراد دچار اختلالات سوء مصرف مواد مخدر احتمالاً نتایج بدتر کووید ۱۹ را نسبت به افراد عادی تجربه می‌کنند.

نورا ولکوف که یکی از نویسندگان این مطالعه نیز هست، گفت: ریه‌ها و سیستم قلبی عروقی در این افراد به خطر می‌افتد و همین موضوع منجر به بروز عوارض شدید کرونا می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1072425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =