سنگ تمام جهانبخش در شب صعود برایتون

برایتون با نمایش موثر وینگر ایرانی خود موفق به کسب پیروزی پُر گل برابر پورتسموث شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از ورزش سه، در دیدار پایانی مرحله دوم جام اتحادیه فوتبال انگلیس، تیم برایتون که در شروع فصل جدید نخستین بار در فصل جدید علیرضا جهانبخش را در ترکیب ابتدایی داشت، از ساعت ۲۳:۱۵ پنج‌شنبه شب در ورزشگاه فالمر به مصاف تیم پورتسموث رفت.

علیرضا جهانبخش که پس از ۲۴۰ روز به ترکیب برایتون رسیده و انگیزه زیادی برای اثبات شایستگی‌هایش به گراهام پاتر داشت، از همان شروع مسابقه با اعتماد به نفس کار کرد و نزدیک بود در ثانیه ۳۷ روی یک ارسال چیپ از سمت راست محوطه جریمه پورتسموث گلزنی کند که ضربه او رو تور دروازه فرود آمد.

ستاره ایرانی برایتون که پس از دو هفته گلزنی پیاپی در فصل گذشته مقابل بورنموث و چلسی همچنان از ترکیب تیمش دور بود، جایگاه ثابتی نداشت و بعضا به‌عنوان یار جانشین به میدان می‌رفت، در نخستین حضور ثابت خود در فصل ۲۱-۲۰۲۰ قصد داشت آغاز درخشانی داشته باشد و تیمش را به گل برساند.

جهانبخش پس از ایجاد یک موقعیت جدی مقابل پورتسموث، در دقیقه ۷ با یک پاس در عمق دیدنی ویکتور گیوکرس را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما این مهاجم اوکراینی با شوت به دستان دروازه‌بان حریف فرصت جدی تیمش را هدر داد.

در دقیقه ۲۱ وینگر ایرانی برایتون با شوت راه دور سعی در گلزنی داشت که ضربه او از بالای دروازه پورتسموث به بیرون رفت و در دقیقه ۲۴ هم با پاس در عرض، فرصت خوبی را برای استیفنس فراهم آورد که شوت زمینی این بازیکن هم به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد.

تلاش‌های جهانبخش برای رساندن برایتون به گل بالاخره در دقیقه ۳۸ نتیجه داد و پس از توپ‌ربایی او که توپ را به پاسکال گروس رساند، این بازیکن آلمانی مجددا به جهانبخش پاس داد تا او با یک سانتر چیپ استثنایی توپ را روی سر مک‌آلیستر فرود بیاورد و او هم گلزنی کند.

گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که زیر بار انتقادات زیادی در دو سال اخیر بوده، پس از دو گل زیبای سال گذشته، فرصت مناسبی در آغاز فصل جدید و دیدار مقابل پورتسموث به دست آورده بود تا شایستگی‌هایش را نشان دهد و بعد از آنکه یک پاس گل داد، یک گل زیبا هم زد.

جهانبخش در دقیقه ۵۳ بازی با پورتسموث حمله سریعی تدارک دید و در ادامه مجددا پاس گیوکرس را دریافت کرد و با یک شوت ناگهانی و مهارنشدنی به طاق دروازه، گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه برایتون دو گل دیگر توسط برناردو و گیوکرس در دقایق ۵۷ و ۷۱ به ثمر رساند تا با برتری قاطع ۴ بر صفر پورتسموث را شکست دهد و به مرحله یک شانزدهم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس صعود کند.

جهانبخش که در هفته اول فصل جدید لیگ جزیره به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل چلسی به میدان رفته بود، در حضور ثابت خود برابر پورتسموث توانست شایستگی‌هایش را با یک پاس گل و یک گل فوق‌العاده نشان دهد. البته گراهام پاتر او را در دقیقه ۶۸ تعویض کرد تا احتمالا در بازی‌های آینده نیز از ستاره ایرانی‌اش بهره ببرد.

ستاره ایرانی برایتون علاوه بر گل و پاس گل، ۵۵ لمس توپ داشت و با ۴ شوت، ۳۷ پاس صحیح، ۵ پاس کلیدی، ۲ خلق موقعیت گلزنی، ۲ بار گرفتن خطا و ۴ تکل صحیح، عملکرد کم‌نظیری از خود به نمایش گذاشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شود.

تیم برایتون یکشنبه شب هفته آینده در هفته دوم لیگ برتر انگلیس مهمان نیوکسل است و جهانبخش امید زیادی دارد تا با درخششی که در جام اتحادیه داشت، در بازی آینده تیمش نیز از ابتدا به میدان برود.

کد خبر: 1072442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =