تعویق سیزدهمین پرتاب "ماهواره‌های استارلینک"

شرکت "اسپیس ایکس" اعلام کرد که پرتاب سری جدید ماهواره‌های "استالینک" به تعویق افتاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، قرار بود روز گذشته ۱۷ سپتامبر سری جدید ماهواره‌های استارلینک با ۶۰ ماهواره به مدار ارسال شود ولی به دلیل مشکل بازیابی مربوط به موشک "فالکون ۹" این پرتاب به تعویق افتاد.

محل پرتاب مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا انتخاب شده بود اما ۱۵ دقیقه قبل از پرتاب، ماموریت با تاخیری نامشخص مواجه شد.

از آنجا که وضعیت جوی امروز جمعه ۱۸ سپتامبر مطلوب نیست، ماهواره‌های استارلینک امروز پرتاب نخواهند شد.

زمان جدید پرتاب هنوز اعلام نشده ولی هر موقع که استارلینک پرتاب شود، وب‌سایت Space.com لحظه پرتاب را به صورت زنده پوشش تصویری خواهد داد.

شرکت "اسپیس ایکس" ماهیت "مشکل بازیابی" را مشخص نکرد اما احتمالا این مشکل که پرتاب استارلینک را به تعویق انداخت، مربوط به برنامه شرکت "اسپیس ایکس" برای بازیابی مرحله اول موشک دو مرحله‌ای فالکون۹ است.

چرا که بخش مرحله اول تقویت کننده موشک باید در قسمت فرود موشک در اقیانوس اطلس فرود آید. پس باید وضعیت هوا برای این فرود مساعد باشد.

بازیابی تقویت‌ کننده‌های موشک فالکون۹ یک بخش کلیدی از برنامه شرکت اسپیس ایکس برای کاهش هزینه پرتاب در عین افزایش سرعت پرتاب است.

این ماموریت پرتاب استارلینک، سیزدهمین پرتاب این ماهواره‌ها از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

شرکت اسپیس ایکس بیش از ۷۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار فرستاده تا صورت فلکی بزرگی از ماهواره‌ها برای دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در سراسر جهان فراهم کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1072458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =