استقلال به دیاباته پرداختی داشته است

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که استقلالی‌ها فعلا نباید نگران موضوع فسخ قرارداد دیاباته باشند.

ایسکانیوز - هادی شاه‌مرادی

دقایق ابتدایی بامداد امروز (جمعه 28 شهریور) خبری مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی شیخ دیاباته به باشگاه استقلال منتشر شد.
یکی از خبرگزاری های رسمی که اقدام به انتشار این نامه نمود با استناد به محتوای متن آن مدعی شد در صورتی که باشگاه استقلال تا روز شنبه 29 شهریور مبلغ 438 هزار دلار به دیاباته پرداخت نکند، این مهاجم آبی‌ها قراردادش را فسخ خواهد کرد. در متن نامه اینگونه آمده که باشگاه استقلال برای پرداخت این مبلغ فقط 15روز وقت دارد و پس از آن باید منتظر فسخ قرارداد ستاره تیمش باشد!
اما به نظر می‌رسد واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

بخشی از مطالبات پرداخت شده است
به گواهی افراد نزدیک به باشگاه استقلال، در روزهای اخیر بخشی از طلب شیخ دیاباته و همچنین هروویه میلیچ پرداخت شده و مدیران باشگاه در تلاشند تا باقیمانده طلب این دو بازیکن را در اسرع وقت تامین و پرداخت کنند. هر چند مبلغ پرداختی باشگاه استقلال به دیاباته اعلام نشده اما با توجه به این نکته که دیاباته در صورت عدم دریافت کامل مطالباتش می‌تواند قراردادش را فسخ کند لذا باید اذعان داشت پرداختی مدیران استقلال در روزهای اخیر مانع از اجرایی شدن بند فسخ مهاجم اهل مالی این تیم می‌شود.

اشتباه استراتژیک در ترجمه نامه
در متن ترجمه نامه که خبرگزاری مذکور منتشر کرده فرصتی که دیاباته در اختیار باشگاه استقلال قرار داده مدت 15 روز کاری(!) اعلام شده است.
در همین خصوص رسول بختیار کارشناس مسائل حقوقی ورزش با فرض صحت داشتن اصالت این نامه گفت: 15 روز کاری و غیر کاری نداریم. از روز ارسال نامه 15روز وقت در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته که شامل روزهای تعطیل و غیر تعطیل می‌شود.
با استناد به اظهار نظر وکیل ورزشی و با توجه به اینکه نامه در تاریخ 6 شهریور ارسال شده به راحتی می‌توان متوجه شد که 15روز مذکور در تاریخ 24 شهریور به پایان رسیده است.
این در حالی است که شیخ دیاباته بامداد 25 شهریور، یعنی دقیقا یک روز پس از پایان فرصتی که به باشگاه استقلال داده برای همراهی این تیم وارد قطر شده تا نشان از این موضوع باشد که با توجه به پرداختی‌های روزهای اخیر مشکلی برای ادامه حضور او در جمع آبی‌ها وجود ندارد.
با این حساب مشخص می شود که نه تنها مهلت 48 ساعته‌ای که تا روز شنبه (29 شهریور) اعلام شده صحت ندارد، بلکه 5 روز از پایان موعد مهلت قیدشده در نامه نیز گذشته و عملا تهدید این نامه از سر باشگاه استقلال برداشته شده است.

کد خبر: 1072462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =