شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۳۰ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده و مرگ ۹۵۰ هزار و ۶۲۹ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، بنابر تازه‌ترین آمارها،  ۲۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از ۶.۸ میلیون مبتلا و ۲۰۲ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۹۶ مبتلا، ۲۰۲ هزار و ۲۱۳ قربانی

۲. هند پنج میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۷ مبتلا، ۸۴ هزار و ۴۰۴ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۴۳ مبتلا، ۱۳۵ هزار و ۳۱ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۸۵ هزار و ۲۸۱ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۱ قربانی

۵. پرو ۷۵۰ هزار و ۹۸ مبتلا، ۳۱ هزار و ۱۴۶ قربانی

۶. کلمبیا ۷۴۳ هزار و ۹۴۵ مبتلا، ۲۳ هزار و ۶۶۵ قربانی

۷. مکزیک ۶۸۴ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ۷۲ هزار و ۱۷۹ قربانی

۸. آفریقای جنوبی ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۷۷۲ قربانی

۹. اسپانیا ۶۲۵ هزار و ۶۵۱ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۰۵ قربانی

۱۰.آرژانتین ۶۰۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ۱۲ هزار و ۴۶۰ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۴۱ هزار و ۱۵۰ مبتلا، فرانسه با ۴۱۵ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ایران با ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ مبتلا، انگلیس با ۳۷۱ هزار و ۱۲۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۴۴ هزار و ۲۶۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۸ هزار و ۱۴۴ مبتلا، عراق با ۳۰۷ هزار و ۳۸۵ مبتلا، پاکستان با ۳۰۴ هزار و ۳۸۶ مبتلا، ترکیه با ۲۹۸ هزار و ۳۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۹۳ هزار و ۲۵ مبتلا، فیلیپین با ۲۷۶ هزار و ۲۸۹ مبتلا، آلمان با ۲۶۹ هزار و ۴۲ مبتلا، اندونزی با ۲۳۲ هزار و ۶۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۷۶ هزار و ۹۳۳ مبتلا، اوکراین با ۱۶۶ هزار و ۲۴۴ مبتلا، کانادا با ۱۴۰ هزار و ۸۶۷ مبتلا، بولیوی با ۱۲۹ هزار و ۴۱۹ مبتلا، قطر با ۱۲۲ هزار و ۶۹۳ مبتلا، اکوادور با ۱۲۲ هزار و ۲۵۷ مبتلا، رومانی ۱۰۸ هزار و ۶۹۰ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۱۳۴ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۶ هزار و ۱۳۶ مبتلا، پاناما با ۱۰۴ هزار و ۱۳۸ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۶۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1072464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =