جزئیات طرح «شبکه علوم سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اعلام شد/ یکپارچه سازی فرآیند آموزش در رشته‌های پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: بنا داریم در اجرای برنامه آموزش علوم پزشکی شبکه‌ای داشته باشیم که بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها و اعضای هیئت علمی این شبکه در واحدهای استان تهران استفاده کنیم تا آموزش در به صورت یکپارچه به جلو برود.

علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات طرح «شبکه علوم سلامت» در واحدهای دانشگاهی استان تهران اظهارکرد: برخی از رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی در واحدهای دانشگاهی که در استان تهران ارائه می‌شود؛ باتوجه به این که تربیت در رشته‌های علوم پزشکی دارای استاندارهای سنگینی است، بنا داریم در اجرای برنامه آموزش علوم پزشکی شبکه‌ای داشته باشیم که بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها و اعضای هیئت علمی این شبکه در واحدهای استان تهران استفاده کنیم تا آموزش در به صورت یکپارچه به جلو برود.

وی افزود: امکان دارد که در برخی واحدها شاهد کمبود امکانات و اعضای هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی باشیم، به همین دلیل در طرح شبکه علوم سلامت، تمامی واحدهای استان تهران به صورت هماهنگ و یکپارچه دیده می‌شوند. این موضوع علاوه بر پیشبرد برنامه‌های آموزشی به صورت هماهنگ، موجب می‌شود که برنامه‌های پژوهشی با تقسیم کار و ماموریت محور جلو برود تا تکمیل کننده پازل تحقیقاتی ما در حوزه علوم پزشکی باشد.

خوشدل ادامه داد: این شبکه همچنین موجب می‌شود تا در حوزه سلامت، خدمات بهتری را به جامعه ارائه دهیم. به عنوان مثال مجموعه ارائه خدمات سلامت از جمله آموزش، پیشگیری، درمان، تشخیص، توان بخشی و... باید از لحاظ جغرافیایی در تمامی واحدهای استان تهران تقسیم کنیم. اگر این طرح تا یک سال آینده با موفقیت اجرا شود، می‌توانیم الگوی مناسبی برای سایر استان‌های کشور در حوزه خدمات علوم پزشکی باشیم و در نهایت یک شبکه ملیِ حوزه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تصریح کرد: خدمات پزشکی و سلامت باید جامع و به اصطلاح 360 درجه باشد؛ یعنی باید تمامی جوانب سلامت را از جمله سبک زندگی، پیشگیری اولیه، آموزش، تشخیص زودرس، ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی، درمان، توانبخشی، ارائه خدمات دوران نقاهت و دوران سالمندی و... پوشش دهد. همچنین هرکدام از واحدهای دانشگاهی از امکانات و ظرفیت‌های خاصی برخوردار هستند و لذا تمامی این امکانات باید به صورت یکپارچه دیده شود تا بتوانیم خدمات 360 درجه‌ای در حوزه سلامت را به خوبی به جامعه ارائه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش اگر فعالیت‌های موازی انجام دهیم، اثر گذاری چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل باید با تقسیم کار و بهم پیوستن حلقه‌های مختلف تحقیقاتی به یک دیگر، می‌توانیم چرخه ایده تا محصول را به فرموده مقام معظم رهبری طراحی کنیم. این موضوع فقط با یکپارچه سازی امکانات پژوهشی واحدهای استان تهران میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =