سامانه اختصاصی آموزش مجازی در مدارس سمای نجف‌آباد راه‌اندازی می‌شود/ تشکیل اتاق‌های پژوهش مجازی برای جذب ایده‌های برتر

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: در حال رایزنی با سازمان مرکزی در راستای راه‌اندازی سامانه‌ای اختصاصی برای کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس سمای نجف‌آباد هستیم.

شهلا روزبهانی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تمهیدات اندیشیده شده در مدارس سمای این شهرستان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: حضور دانش آموزان در مدارس استان اصفهان از روز شنبه 22 شهریورماه آغاز شد اما آموزش مجازی در مدارس سمای نجف آباد از 15 شهریورماه آغاز شده است.

وی افزود: نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده در درب ورودی مدارس، قراردادن تشکچه‌های ضدعفونی کننده کفش در ورودی مدارس، تهیه بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده، شست‌وشوی و ضدعفونی روزانه میزها و نیمکت‌ها، استقرار دو نفر از همکاران برای تب سنجی دانش آموزان در هر مدرسه، حضور محدود و نوبتی دانش آموزان در حیاط برای زنگ تفریح و آموزش صحیح شستن دست به دانش آموزان دبستانی از سوی مربیان بهداشت، از جمله اقدامات مدارس سمای نجف آباد در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ادامه داد: همچنین مراسمی برای بازگشایی مدارس با حضور حداقلی دانش آموزان و یک سوم از هر کلاس برگزار شد که دانش آموزان حاضر در منزل نیز می‌توانستند همزمان به صورت آنلاین این مراسم را تماشا کنند. خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشتیم که همین امر موجب آرامش خاطر والدین شده است.

روزبهانی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای آموزش مجازی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: برای آموزش مجازی 3 بستر را در نظر گرفته‌ایم که نسبت به ترم گذشته ارتقا یافته‌اند؛ اولین بستر، سامانه ال ام اس واحد الکترونیک است که کلاس‌های آنلاین در فضای «اسکای روم» در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد؛ بستر دوم سامانه «شاد» است که خوشبختانه قابلیت بارگذاری فایل‌های آرشیوی و دسترسی آفلاین و آنلاین به فیلم‌های تدریس معلمان، در نسخه ارتقا یافته این سامانه قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: سومین بستری که برای فعالیت‌های آموزشی در نظرگرفته‌ایم، پرتال اختصاصی مدارس است که فعالیت‌هایی از قبیل حل تمرین، بررسی تکالیف دانش آموزان و برگزاری امتحانات در این پرتال انجام می‌شود؛ همچنین درحال رایزنی با سازمان مرکزی در راستای راه‌اندازی سامانه‌ای اختصاصی برای کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس سمای نجف آباد هستیم. این سامانه از سوی یکی از شرکت‌ها راه‌اندازی شده است که تمامی آیتم‌های آموزشی را از جمله برگزاری امتحانات، حل تمرین، پرسش و پاسخ میان خانواده‌ها و معلمان، آرشیو جزوات و مطالب درسی به صورت یکپارچه دربر می‌گیرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مدارس سمای نجف آباد در سال تحصیلی جدید گفت: ما طی جلساتی که با مدیران مدارس داشتیم، تاکید کردیم که هیچ کدام از فعالیت‌های پژوهشی در سال تحصیلی جدید نباید تعطیل شود. به همین دلیل برای مربیان پژوهشی، اتاق‌های مجازی را تعریف کردیم تا از طریق آن‌، با دانش آموزان و والدین براساس برنامه زمانبندی شده ارتباط داشته باشند. فعالیت‌هایی از قبیل بررسی طرح‌های پژوهشی دانش آموزی، ارائه بحث‌های توجیهی در حوزه پژوهش، بررسی ایده‌های برتر و... در این اتاق‌های مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =