برنامه‌های جامعه اسلامی واحد تهران‌شمال تشریح شد/ برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای برای فعالان فضای مجازی

مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌شمال برنامه‌های فرهنگی این تشکل سیاسی را تشریح کرد.

محمد ادیگوزل مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه تشکیل و آخرین فعالیت‌های این تشکل دانشجویی اظهار کرد: ما درخواست تشکیل جامعه اسلامی در واحد تهران شمال را از ۳۱ فروردین ماه سال به اداره کل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد ارسال کردیم که متاسفانه روند تشکیل آن به دلیل همکاری نکردن دانشگاه، به کندی انجام شد.

وی افزود: پروانه فعالیت جامعه اسلامی واحد تهران شمال، بهمن ماه سال ۹۸ صادر شد اما همچنان مسئولان دانشگاه همکاری لازم را با ما نداشتند؛ در همان زمان مکاتباتی برای مسئول سابق تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد در خصوص عدم همکاری دانشگاه داشتیم و بازهم در زمان مدیریت جدید نیز، این موضوع را مطرح کردیم. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، قرار بر این شد تا اولین انتخابات ما ۵ مهرماه سال جاری برگزار شود.

ادیگوزل ادامه داد: تشکیلات جامعه اسلامی واحد تهران شمال در این مدت فعالیت‌های خوبی را انجام داده است که می‌توانیم به تشکیل گروه جهادی «حاج قاسم سلیمانی» اشاره داشته باشیم. در این گروه جهادی، دانشجویان کل واحدهای استان تهران جذب شدند و به دستور رئیس دانشگاه آزاد استان تهران، شاخه دانشجویی ستاد مبارزه با کرونا را راه‌اندازی کردیم.

مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تصریح کرد: آماده سازی ۳ هزار پک بهداشتی شامل الکل، دستکش، صابون، مایع دستشویی و... برای مناطق محروم، توزیع ۵۰۰ لیتر الکل، تهیه هزار پک افطار در ماه مبارک رمضان، تولید ماسک و شیلد محافظتی، از جمله اقدماتی بوده است که جامعه اسلامی واحد تهران شمال در قالب شاخه دانشجویی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جامعه اسلامی واحد تهران شمال در روزهای پایانی شهریورماه و سال تحصیلی جدید گفت: در جلسه اخیری که با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، چندین اقدام فرهنگی را برای روزهای آینده و سال تحصیلی جدید مصوب کردیم؛ اولین برنامه ما، برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای در هفته آخر شهریورماه است که طی فراخوانی از تمامی فعالان فضای مجازی واحد تهران شمال برای شرکت در این کارگاه دعوت خواهیم کرد.

ادیگوزل اضافه کرد: بازدید دانشجویان در قالب گروه‌های ۱۰ نفره از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما در شهریورماه خواهد بود؛ در این برنامه دانشجویان از مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقاتی رویان با تعداد محدود بازدید خواهند کرد. برای هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی از جمله سخنرانی مجازی و حضور در بهشت زهرا را خواهیم داشت. مسابقات عکاسی و کتابخوانی مجازی تا پایان شهریورماه در واحد تهران شمال برگزار خواهد شد.

مسئول تشکیلات جامعه اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به دغدغه‌های این تشکل سیاسی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما این است که فعالیت‌های تشکلی در دانشگاه، هیچ ضمانت اجرایی ندارد؛ یعنی اگر دانشگاه تمایلی به همکاری با تشکل نداشته باشد، هیچ کدام از فعالیت‌های تشکل مربوطه انجام نخواهد شد. موضوع حجاب و عفاف نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شود که امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072487

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =