وقوع «انفجاری بزرگ»در پایگاه هوایی «اسپایکر»در شمال عراق

برخی منابع عراقی گزارش دادند که در پایگاه هوایی «اسپایکر» در شمال این کشور انفجاری بزرگ رخ داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) امروز (جمعه)، گزارش دادند که در پایگاه «اسپایکر» در استان «صلاح الدین»(شمال عراق) انفجاری بزرگ رخ داده است.

پایگاه خبری «شفق نیوز»در این خصوص گزارش داد یک انبار مهمات جنگی در پایگاه هوایی اسپایکر منفجر شده است.

یک منبع امنیتی در این خصوص به شفق نیوز گفت که این انفجار در ساختمان محل نگهداری تجهیزات باقی مانده از زمان جنگ در پایگاه اسپایکر به وقوع پیوسته است.

این منبع در ادامه گزارش داد که به دنبال این انفجار، ساختمان یاشده فروریخته و از سوی دیگر، انفجار باعث آتش‌سوزی در علفزارهای اطراف ساختمان شده است.

منبع یادشده در ادامه با بیان اینکه آتش مهار شده است، گفت که این انفجار تلفات جانی در پی نداشته؛ اما به ساختمان یادشده خسارت مادی فراوانی وارد کرده است.

پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر «تکریت» در استان صلاح الدین عراق واقع است. عناصر سازمان تروریستی داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند. 

در همان سال، «نوری المالکی» نخست‌وزیر وقت عراق در بازدید از این پایگاه نام شهید سرتیپ خلبان «ماجد التمیمی» را که در جریان نجات  ایزدی‌های تحت محاصره داعش در کوه سنجار، به شهادت رسید بر این پایگاه گذاشت.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1072491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =