وزیر خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به ادعای رسانه آمریکایی: هم ما تعجب کردیم هم دوستان ایرانی ما

وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا هم ما و هم دوستانمان در ایران را غافلگیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،«نالدی پاندور» به شبکه تلویزیونی « اس ای بی سی نیوز» درباره گزارش نشریه پولتیکو مبنی بر قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی گفت: این ادعا بسیار عجیب است و البته دوستان ما در ایران نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه تعجب کردند.

وزیر روابط بین الملل آفریقای جنوبی تصریح کرد: به نظر من این گزارش تعجب آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم.

پیشتر پولتیکو به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که ایران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانامارکس سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشرشده در رسانه آمریکایی پولتیکو که تلاش دارد برای واقعی نشان دادن آن به اظهارات یک مقام به‌ظاهر دولتی آمریکا استناد کند اظهار داشت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.
منبع:تسنیم
انتهای پیام

کد خبر: 1072507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =