ادعای عدم موافقت ۷۰ درصدی با الزام به حجاب قانونی، نادرست است/ ۸۵تا۹۰ درصد بانوان به حجاب معتقدند

دبیر شورای اجتماعی کشور در واکنش به ادعای مهدی نصیری گفت: اعلام اینکه ۷۰ درصد مردم با الزام به حجاب قانونی موافق نیستند، نادرست بوده و با نتایج پیمایش های ملی در این زمینه ناسازگار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در گفت‌وگویی، در مورد اظهارات یکی از کارشناسان برنامه زاویه با عنوان مخالفت ۷۰ درصد مردم با حجاب قانونی گفت:  اعلام اینکه ۷۰ درصد مردم با الزام به حجاب قانونی موافق نیستند ، نادرست بوده و با نتایج پیمایش های ملی در این زمینه ناسازگار است .

 رئیس سازمان امور اجتماعی با نادرست خواندن نظر یکی از کارشناسان حاضر در گفتگوی تلویزیونی شبکه چهار سیما مبنی بر اینکه ۷۰ درصد مردم با الزام به حجاب قانونی مخالفند گفت : اکثر پیمایش های ملی معتبر در کشور نشان می دهد بین ۸۵تا ۹۰ درصد بانوان در کشور ما به حجاب معتقدند.

رستم وندی با تاکید بر ضرورت دقت در نقل داده های آماری و خودداری از داوری های شتابزده و یا اتکاء به نظرسنجی های محدود اظهار داشت: در مقابل اکثریت معتقد به حجاب در کشور ما ، حدود ۵تا۶ درصد افراد هم به جهت اعتقادی و هم به جهت رفتاری موافق با حجاب و بویژه الگوی پوشش سر نیستند و به همین میزان نیز افراد مردد و بدون تصمیم قاطع وجود دارند.

دبیر شورای اجتماعی کشور همچنین با اعلام اینکه در بیان داده های آماری باید تحولات آمار را در طول زمان در نظر گرفت و به تغییر سلیقه و نگرش مخاطبان توجه کرد ، تصریح کرد: طبق جدیدترین پیمایش های حوزه حجاب و عفاف ، ۵۵ تا ۶۰ درصد بانوان حجاب خود را مطابق ضوابط شرعی و قانونی یعنی چادر و یا مانتو بلند با مقنعه معرفی کرده اند و به همین میزان چنین حجابی را برای جامعه توصیه می کنند.

رستم وندی در پایان افزود: براساس پیمایش موج سوم ارزشها و نگرشها، بیش از ۵۳ درصد مردم اعلام کرده اند ، و لو اینکه خانمی به حجاب اعتقاد نداشته باشد می باید به جهت اجتماعی حجاب را رعایت کند و تنها ۲۲ درصد با این گویه مخالفت داشته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =