تدوین سند برنامه جامع نهادهای دینی در موضوع آسیب‌های اجتماعی

چهارمین نشست کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی توسط دبیرخانه کارگروه در ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ارائه و بررسی برنامه های نهادهای مختلف دینی با هدف شناخت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز): چهارمین نشست کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی توسط دبیرخانه کارگروه در ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ارائه و بررسی برنامه های نهادهای مختلف دینی با هدف شناخت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد. این نشست با حضور نمایندگانی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر، مرکز خدمات حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.
حجت‌الاسلام عباس عبدالهی مسئول دبیرخانه کارگروه نهاد دین شورای اجتماعی کشور دربارة این کارگروه گفت: «در اسفندماه از طرف شورای اجتماعی کشور به ریاست وزیر کشور، وظیفة تشکیل «کارگروه نهاد دین» بر عهدة سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شد. ضرورت این امر، تجمیع و یکپارچه سازی و ممیزی طرح‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد دینی بود که به سازمان اجتماعی کشور ارائه و پس از آن تصویب می‌شد.

وی افزود: به دستور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی دبیرخانه کارگروه نهاد دین به ستاد طراحی و اقدام فرهنگی محول شد و این ستاد، ضمن تشکیل دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی ذیل آن، آیین‌نامه فعالیت این کارگروه را تدوین و در اولین جلسه رسمی کارگروه به نقد و نظر اعضاء گذاشت.

حجت‌الاسلام عبدالهی اضافه کرد: در جلسه چهارم کارگروه، بررسی پیشنویس «سند برنامه جامع نهادهای دینی در موضوع آسیب‌های اجتماعی» که توسط دبیرخانه تدوین شده بود، در دستور کار قرار گرفت و انشاءالله تا یک ماه آینده سند جامع و برنامه‌های سال ۹۹ دستگاه‌های نهاد دین به شورای اجتماعی کشور ارائه خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه نهادهای مدعو به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =