تکلیف نهاد جایگزین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بزودی روشن‌تر می‌شود

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به ضرورت ایجاد نهاد جایگزین شورای عالی سیاستگذاری برای دستیابی به اجماع در بین اصلاح طلبان، گفت: در یکی دو ماه آینده تکلیف این نهاد روشن تر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،اسماعیل گرامی مقدم درباره شرایط جریان اصلاحات، اظهار کرد: یأس و ناامیدی در مقطع فعلی اختصاص به جریان اصلاحات ندارد و می شود گفت این ناامیدی در جامعه هم وجود دارد. سند و گواه آن هم میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خصوص در دور دوم است. اصلاح طلبان هم در همین جامعه و با همین مردم زندگی کرده و مطالبات همین مردم را پیگیری می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات بهار احزاب است، افزود: وقتی تمام نامزدهای یک حزب در انتخابات ردصلاحیت شوند، ناامید شدن طبیعی است‌، البته فاجعه آمیزتر این خواهد بود که تا انتخابات۱۴۰۰ کاری صورت نگیرد و همین شرایط پابرجا باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ برای حفظ مشروعیت و امنیت کشور، خاطرنشان کرد: در این شرایط حفظ مشروعیت نظام و جذب مشارکت  نه تنها برای اصلاح طلبان بلکه برای کل حاکمیت دغدغه باشد. 

گرامی مقدم همچنین درباره نامزدهای جریان اصلاحات برای انتخابات، گفت: من نمی توانم الان درباره افراد صحبت کنم. از سویی نمی توان گفت که اصلاحات چند نامزد برای این انتخابات خواهد داشت، زیرا باید جلوتر برویم با این حال ویژگی های شخصیتی فقط یک مزیت برای نامزد انتخابات خواهد بود. مزیت مهمتر دیگر اجماع عموم اصلاح طلبان بر یک فرد است . در صورتی که اصلاح طلبان روی یک فرد به اجماع برسند، احتمال موفقیت آنها  بالا خواهد رفت. از الان هم هر  حزبی می تواند نامزدهای خود را مطرح کنید تا بررسی شود کدام یک از آنها با استقبال مردم روبرو می شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره ایجاد  نهاد جایگزین شورای عالی سیاستگذاری، خاطرنشان کرد: هر نهاد جایگزین نباید معایب شورای عالی سیاستگذاری را داشته باشد. یکی از این معایب حضور افراد حقیقی در شورای عالی بود. افراد باید یا عضو احزاب باشند یا اگر به عضویت احزاب در نمی آیند انتظار نداشته باشند که در نهادهای بالادستی عضو شوند. من عضو حقیقی شورای عالی سیاستگذاری بودم اما نسبت به حضور افراد حقیقی انتقاد داشتم. ایراد دیگر شورای عالی، هم وزن نبودن احزاب در آن بود. اگر این ایرادات برطرف شود، نهاد جایگزین مفید خواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در یکی دو ماه آینده تکلیف نهاد جایگزین شورای عالی روشن تر می شود. برخی احزاب معتقد هستند به این نهاد نیازی نیست اما اکثر اصلاح طلبان معتقد هستند برای اجماع سازی به چنین نهادی نیاز است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1072549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =