تجهیزات پزشکی به مناطق محروم می‌رسد

لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی مناطق محروم با راه‌اندازی پویش نذر سلامتی تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پویش «نذر سلامتی» با هدف تأمین ماسک و لوازم بهداشت فردی در مناطق محروم و همچنین خرید تجهیزات پزشکی برای حمایت از درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایام محرم و صفر آغاز شده است.

مژگان جزی‌زاده کریمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد کرونا تهران در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره پویش نذر سلامتی گفت: این پویش از اواسط مردادماه با مدیریت علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران آغاز شد.

وی با بیان این که در برخی مناطق محروم دسترسی به لوازم مراقبت بهداشتی و فردی وجود ندارد یا به صورت محدود وجود دارد، گفت: یکی از اهداف این پویش کمک به تامین لوازم بهداشتی برای این مناطق است.

کریمی فقر مالی و فقر دسترسی به امکانات را از جمله مشکلات مناطق محروم دانست و گفت: به همین دلیل ستاد مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفت از طریق همیاری مردمی و مشارکتی عمومی و از محل کمک‌های نقدی مردم، لوازم بهداشتی را خریداری کرده و سپس به صورت مستمر از طریق رابط‌های بهداشتی و به‌ورزانی که در روستاها در ارتباط با مردم هستند و خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده‌اند، توزیع شود.

وی افزود: به زودی این طرح اجرا خواهد شد و لوازم بهداشتی از محل کمک‌های مردم در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. اولویت کمک‌رسانی برای مناطق محروم، ابتدا مناطق محروم تهران و در مرحله بعد مناطق محروم شهرستان‌های کم برخوردار در سایر نقاط کشور است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد کرونا تهران با اشاره به این که وزارت بهداشت و مجموعه‌های دولتی کمبود منابع مالی دارند، گفت: تجهیزات ضروری برای درمان بیماران به ویژه بیماران تنفسی و کرونایی هزینه‌های بالایی دارد. به همین دلیل برای تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز و کپسول‌های اکسیژن، نیازمند کمک‌های مردمی هستند.

وی با بیان این که ابتلای مردم در پاییز شدت خواهد گرفت و تعداد بیماران اورژانسی افزایش خواهد یافت، گفت: به همین دلیل ستاد کرونا در نظر دارد با تامین تجهیزات ضروری بیمارستان‌ها بتواند خدمات بهتری به لحاظ درمانی ارائه دهد. برای مثال تخت‌های عادی به وسایل درمانی به خصوص برای درمان بیماران تنفسی تجهیز شود.

کریمی در پایان، پویش نذر سلامتی را زیر نظر مستقیم ستاد مبارزه با کرونا تهران دانست و گفت: خرید تجهیزات دقیقا براساس نیازمندی‌ها انجام می‌شود چرا که ستاد مبارزه با کرونا می‌داند کدام مناطق به چه وسایلی نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =