۷۰ درصد فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان فرسوده است/ بازنگری ۲۰ برنامه درسی در مقطع کارشناسی و ارشد

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای یک میلیون متر مربع فضای فیزیکی و کالبدی بوده که ۷۰ درصد آن فرسوده و ‌نیازمند نوسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز به صورت مجازی در  پردیس نسیبه این دانشگاه برگزار شد با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی دشواری را پیش رو داریم، در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود کرونا ۳ تا ۱۰ سال با ما خواهد ماند، به همگان ثابت کردیم که آموزش تعطیل نمی‌شود، آموزش باید در هر شرایطی مسیر خود را طی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شعار مدرسه بدون مرگ در دنیا رایج شده و بیانگر آن است که آموزش مرگ ندارد. دنیا وارد کریدور جدید آموزشی شده، دانشجوها باید خود را برای آموزش‌های ترکیبی آماده کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر نوع آموزش  LMS آموزش‌های جهان را تغییر داده است. ‌ باید آموزش را به صورت تمام و کمال به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه دهیم، در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان کلاس‌ها کم شده و کلاس‌ها به اصطلاح کمپرس شده است و زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه کلاس‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تبدیل شده است. اساتید بیشتر مفاهیم پراهمیت‌تر را در این کلاس‌ها بیان می‌کنند.

وی بیان کرد: ۳۷ درصد از مفاد سند تحول در دانشگاه فرهنگیان محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی جدید به ۵۰ درصد برسد. در زمینه بیانیه گام دوم نیز اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است.

خنیفر افزود: در کنار بازنگری برنامه‌های آموزشی، ‌حدود ۲۰ برنامه درسی در مقطع کارشناسی و ارشد را از سال ۹۵ بازنگری و مفاهیم آن بروز شده است. هرم هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان نیز تغییر کرده است.  اگر خرد فرد پیشکسوت و پتانسیل و تحول‌گرایی جوان با یکدیگر ترکیب شود، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آموزشی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای یک میلیون متر مربع فضای فیزیکی و کالبدی بوده که ۷۰ درصد آن فرسوده است، ‌نیازمندیم نوسازی این فضا صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =