مسأله سیاسی نیست، سلامت مردم مهم است

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: موکب داران و مردم به شایعات و فراخوان های اربعین توجه نکرده به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند. موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حسین ذوالفقاری در جلسه امروز (شنبه) ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه آخرین موضع رسمی دولت عراق تا شب گذشته این است که امکان پذیرش زائرین اربعین وجود ندارد ،اظهار کرد: وزارت خارجه، سفارت ایران در بغداد و ستاد مرکزی اربعین در این مدت پیگیری داشته است که اگر شرایط فراهم شود، تعدادی زائر در مراسم شرکت کنند ولی موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است. ستاد مرکزی مقابله با کرونا هم به لحاظ سلامت مردم ملاحظاتی داشته است که پیش از این رسماً اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اگر چه دولت و مردم ایران و عراق مشتاق مراسم اربعین هستند ولی اهمیت سلامت زائرین موجب شده است که مجوزی برای برگزاری مراسم اربعین امسال صادر نشود. هیچ مسأله سیاسی در کار نیست و فقط مسأله سلامت مردم اهمیت دارد.

ذوالفقاری افزود: مردم به شایعات و فراخوان های فضای مجازی توجه نکنند. برخی عشایر عراقی که با موکب داران ارتباط دارند، از آنها دعوت کرده اند ولی دعوت آنها کفایت نمی کند زیرا مجوز ورود را دولت عراق باید صادر کند. موکب داران و زائران به اخبار رسمی توجه کنند. فراخوان های ثبت نام برای مراسم اربعین رسمیت ندارند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با اشاره به اینکه حرکت زائرین به سمت مرزهای عراق ممنوع است ،تصریح کرد: هیچ‌ موکبی در مرزها مستقر نشده است و امکاناتی در مرزها وجود ندارد.طرف عراقی هم اعلام کرده است به هیچ وجه مرزها را باز نمی کند. زائرین شرایط کشور و بیماری کرونا را در نظر گرفته و به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند تا برای نیروهای مرزبانی مشکل درست نکنند.

رییس ستاد مرکزی اربعین یا اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای برنامه های فرهنگی در مراسم اربعین، گفت: موکب داران براساس هماهنگی های انجام شده، کمک های مومنانه در روز اربعین اهدا می کنند و می توانند غذای بیرون بر هم تهیه کنند. مراسم زیارت اربعین در سراسر کشور در فضای سر باز و با رعایت پروتکل ها برگزار می شود. در حال پیگیری هستیم که تعدادی موکب داران را به عراق اعزام کنیم ولی تا الان دولت عراق هیچ‌ موافقتی نکرده است و به همین دلیل موکب داران به طرف مرزها حرکت نکنند.

ذوالفقاری در پایان با اشاره به تلاش های یک ساله ستاد مرکزی اربعین برای برگزاری مراسم اربعین، از برگزار نشدن این مراسم ابراز تأسف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072601

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =