تاثیر طب سنتی در پیشگیری و درمان سرطان سینه

یک مشاور سلامت طب سنتی گفت: مصرف رازیانه باعث بزرگ شدن کیست سینه می‌شود.

مریم عامبخش، مشاور سلامت طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، درخصوص علت ابتلا به سرطان سینه اظهار کرد: از نظر طب سنتی، سرطان سینه از غلبه مزاج‌ها به‌ویژه سودا و بلغم ایجاد می‌شود.

وی در خصوص درمان این بیماری به وسیله طب سنتی نیز بیان کرد: در طب سنتی راهکارهایی مانند ارائه دستورهای غذایی، استفاده از داروهای گیاهی، روغن‌ها و پودرهای حاوی آهک برای پیشگیری و درمان این بیماری وجود دارد که خوشبختانه نتیجه داده‌اند؛ اما مهم تشخیص غلبه مزاج و سوق دادن بدن به تعادل مزاج است زیرا بدن هر چه بیشتر به سمت تعادل مزاج برود، سلامت‌تر است.

این مشاور سلامت، استفاده بیش از حد از مواد خوراکی مانند قندهای مصنوعی، قهوه و چای را یکی از عوامل موثر ابتلا به سرطان سینه دانست و توصیه کرد: مردم مصلحات غذایی را بشناسند و آن را رعایت کنند.

عامبخش زبان شناسی را یکی از روش‌های تشخیص بیماری در طب سنتی عنوان کرد و گفت: در طب سنتی روش‌های زیادی مانند عنبیه شناسی، کف دست، مزاج شناسی و زبانشناسی وجود دارد اما علائم بیماری قبل از ابتلا خود را روی زبان فرد نشان می‌دهند و از این طریق می‌توان قبل از ابتلا به بیماری، از آن پیشگیری کرد.

 وی همچنین در خصوص عوارض داروهای گیاهی اظهار کرد: داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی عوارض ندارند؛ اما به صرف گیاهی بودن آن‌ها نمی‌شود گفت که اصلا عوارض ندارند؛ زیرا مزاج افراد با هم متفاوت است. به طور مثال افرادی که طبع گرم دارند باید سردی بخورند و افرادی که دارای طبع سرد هستند، گرمی بخورند. سردی به معده و گرمی به کبد آسیب می‌رساند.

عامبخش در پایان توصیه کرد: مردم باید قبل از مصرف هر داروی گیاهی درباره آن آگاهی پیدا کنند به طور مثال مصرف رازیانه و زعفران زیاد برای خانم‌ها مناسب نیست و رازیانه باعث بزرگ شدن کیست سینه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =