چرخ صنعت در ایران طبق روال جهانی نمی‌چرخد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در خارج از کشور، مشاور و شرکت‌های بین‌المللی نداریم و این دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند که در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا چرخ صنعت را می‌چرخانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خاکی صدیق در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز در پردیس نسیبه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان دانشگاه تربیت افسران پیشرفت یاد کردند، تامین ‌کیفیت در کنار کمیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، وظیفه این دانشگاه را سنگین می‌کند.

وی ادامه داد:‌ شرایط کنونی کشور، شرایطی استثنایی تلقی می‌شود، تحریم بی‌سابقه‌ای در حال رخداد است،‌عملا نمی‌توانیم هیچ نفتی را بفروشیم. تحریم‌ها بسیاری از کشورها را فلج کرده است. در شرایطی قرار داریم که باوجود تمامی مشکلات توانسته‌ایم در مقابل تحریم‌ها بایستیم. 7 ماه گذشته نیز ویروس کرونا بر مجموعه تحریم‌ها اضافه شد و شرایط سختی را ایجاد کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیشرفت در شرایط کنونی را مدیون زیرساخت‌هایی هستیم که در 4 دهه اخیر روی آن کار شده است که از جمله آن می‌توان به آموزش عالی و آموزش و پرورش اشاره کرد، در این روزها نیروهای متخصصی در کشور  حضور دارند که می‌توانند در حل مشکلات کشور سهیم باشند.

وی افزود: این دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند که در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا چرخ صنعت را می‌چرخانند، ما در خارج از کشور، مشاور و شرکت‌های بین‌المللی نداریم. فردی در کشور نیست که به عنوان مشاور امور صنعتی به فعالیت بپردازد، این در حالی است که کشورهای همسایه برای این امر هزینه کرده‌اند، چرخیدن چرخ صنعت مدیون فعالیت دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که نیروهای لازم برای ورود به دانشگاه‌ها را تامین کرده‌اند.

خاکی صدیق در پایان گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند اقدامات لازم برای بالا بردن کیفیت در دانشگاه فرهنگیان و شهید دبیر شهید رجایی را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =