تلاش ترامپ برای تحقق دستاورد تبلیغاتی در لبنان

یک روزنامه لبنانی از تلاش آمریکا برای سر کار آوردن دولت همسو با منافع رژیم صهیونیستی در لبنان و به راه انداختن مذاکرات مستقیم میان تل آویو و بیروت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با عنوان «دولت ترامپ به لبنان فشار می‌آورد؛ مذاکرات مستقیم با تل آویو قبل از انتخابات» نوشت: به نظر می‌رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال لبنان بسیار امیدوار هستند. این امیدواری تنها در خصوص سر کار آمدن یک دولت همسو با منافع رژیم صهیونیستی نیست بلکه در خصوص مسائل مربوط به دست کشیدن از منابع نفتی و گازی لبنان به نفع تل آویو هم است.

بر اساس این گزارش، آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که می‌توان مذاکرات مستقیمی میان لبنان و رژیم صهیونیستی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به راه انداخت.

آمریکایی‌ها می‌کوشند یک کانال مذاکره مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی با هدف توافق بر سر مسائل آبی و «مناطق مورد نزاع» به راه بیندازند چرا که شرایط کنونی در این کشور اجازه چنین اقدامی را می‌دهد.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ می کوشد قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به اصطلاح یک دستاورد سیاسی و تبلیغاتی جدید برای خود دست و پا کند چرا که از ۳۰ سال قبل تاکنون هیچ مذاکره سیاسی مستقیمی میان لبنان و رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، سفر اخیر «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان و اراضی اشغالی با همین هدف صورت گرفته است.

شرایط به وجود آمده در لبنان بعد از انفجار بندر بیروت و اوضاع بد اقتصادی در این کشور در سایه عدم تشکیل دولت جدید، باعث شده تا آمریکا و رژیم صهیونیستی، نسبت به تحقق این مسأله بسیار امیدوار باشند.

کد خبر: 1072615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =