آموزش‌ حضوری و یادگیری ترکیبی در اولویت برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش‌های حضوری و توسعه ظرفیت‌های یادگیری ترکیبی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی شنبه با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی را به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تبریک گفت.

در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: امسال بهار تعلیم و تربیت در حالی به مشتاقان دانش و بینش،‌ رخ می نماید که تقارن آن با ماه حزین محرم، حال و هوایش را حسینی کرده است. ماه بزرگی که در آن معلم آگاهی و آزادی، حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام،‌ خریداران خرد، خواهندگان آزادی و خواستاران عدالت را با آموزه های اصیل اسلام آشنا می کند. بر امام حسین (ع) بانی مکتب رهایی و رستگاری، سلام می فرستم و از روح بلند و تمامی یاران پاک و پایدارش برای اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین اسلامی مدد می جویم. از عاشورا نه به عنوان جنگی که با سپیدی صبح آغاز می شود و با سیاهی شب پایان می پذیرد، که به مثابه یک فرهنگ که در طول زمان و عرض زمین می آموزاند، بهره ها می برم.

حاجی میرزایی در ادامه این پیام تاکید کرد: نیم نگاهی به یافته های صاحب نظران در حوزه توسعه کافی است تا به این نکته بسیار مهم برسیم که مهم ترین عنصر حیات بخش در فرآیند تحقق توسعه، سرمایه انسانی است. سرمایه سعادت آفرینی که تنها مسیر استحصال آن، تعلیم و تربیت است. از این رو، نهاد تعلیم و تربیت، خطیرترین نهادی است که می تواند با اتخاذ روش های نوین از طریق تربیت صحیح نیروی انسانی قابل و قادر، تسهیل گیر و تسریع گر طریق تعالی بخش توسعه پایدار باشد.

وی در این پیام خاطر نشان کرد:‌ با عنایت به جایگاه ژرف معلم در غنا بخشی به فرایند تعلیم و تربیت، کوچک ترین تردیدی باقی نمی ماند که دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان مراجع صلاحیت دار تربیت معلم، زیربنایی ترین نقش را در این چرخه ایفا می کنند.

این پیام می افزاید: از این رو، ضروری است این ۲ دانشگاه مولد با توجه ویژه به این مهم که رسالت ذاتی آنان تربیت نیروی متخصص و متعهد برای بزرگترین نهاد فرهنگی و فرهنگ ساز کشور است،‌ با بهره مندی جامع و جاذب از آخرین دستاوردهای علمی نافع و همسو با آموزه های آیینی و فرهنگی ایران اسلامی، در این مسیر سخت، اما سبز گام های استوارتری بردارند.

حاجی میرزایی در ادامه این پیام تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در دوره کنونی با هدف رفع آسیب ها و دفع آفت های عیان و نهان، مجدانه بر آن است تا با تکیه بر اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول، منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، مطالبات رییس جمهوری، برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش و برنامه های تقدیمی اینجانب به مجلس شورای اسلامی یا باز تعریف در شاخص های آموزشی و پرورشی و بازآفرین در روش های آموزش و پرورش به سمت و سویی حرکت کند که محصول نظام تعلیم و تربیت، نسلی خداجو، دین مدار، معرفت گرا، آزادی خواه، عدالت گستر، گفتمان پذیر، نوع دوست، صلح طلب، ستم ستیز، دانش پژوه، مهارت پیشه و خلاق باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن دوران غرور آفرین، مسرورانه آغاز سال تحصیلی جدید را به یکایک استادان معظم، دانشجویان معزز و کارمندان خدوم ۲ دانشگاه تبریک و تهنیت می گویم و تاکید می کنم از تهدید ناشی از شیوع کرونا باید فرصت های یادگیری جدید و خلاقانه ای ساخت تا در سایه آن ظرفیت های مدیریتی و مهارت های رویارویی و یادگیری در شرایط سختی و بحرانی توسعه یابد.

وی در پایان این پیام افزود: بر این اساس آموزش های حضوری و توسعه ظرفیت های یادگیری ترکیبی باید در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد. امیدوارم در سایه سار الطاف الهی و با همدلی و همراهی روز آفرین، در زمره جاهدان عرصه آموزش و مجاهدان وادی پرورش باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =