خون امام حسین(ع) قداست خلافت بنی‌امیه را نابود کرد/ قرآن بدون عترت، مایه گمراهی است

آیت‌الله جاودان گفت: پس از دوران پیامبر(ص) قداستی که در حد ربوبیت برای خلافت ساخته شده بود با خون امام حسین(ع) کمرنگ شد.

به گزارش گروه اندیشه و علوم‌انسانی(ایسکانیوز)؛ آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که به مناسبت ماه محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: پس از دوران پیامبر(ص) قداستی که در حد ربوبیت برای خلافت بنی امیه ساخته شده بود با خون امام حسین(ع) کم‌رنگ شد.

وی افزود: بنی امیه کوشیدند که مقام پیامبر(ص) و اهل‌بیت او فراموش شده و حتی منفور شوند و مردم در دین خود به آنها مراجعه نداشته باشند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند اهل‌بیت(ع) و قرآن را وسیله هدایت مردم قرار داده بود، عنوان کرد: بنی‌امیه مردم را طوری گمراه کردند که مردم به جای مراجعه به امام معصوم(ع) به افراد غیر معصوم مراجعه می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هرکس قرآن را بدون عترت در نظر بگیرد گمراه می‌شود، اظهار کرد: معاویه واجب کرده بود که در نماز جمعه سراسر جهان اسلام امیرمومنان امام علی(ع) لعن شوند. این مشکل بزرگ دین و هدایت شده بود.

وی ادامه داد: پس از بنی‌امیه، بنی‌عباس به خلافت رسیدند آنها نیز اهل‌بیت(ع) را دشمن اسلام و پیامبر(ص) معرفی کردند.

آیت‌الله جاودان گفت: دوران ۳۵ ساله امامت امام سجاد(ع) جو عالم اسلام را تغییر داد. وقتی امام به حج می‌رفتند مردم دنبال ایشان به حج می‌رفتند؛ حضرت عزت و محبوبیت خاندان پیامبر(ص) را برگرداندند.

استاد حوزه علمیه امام سجاد(ع)‌ برده‌های اسیر خریداری می‌کردند، یک سال در خانه خود تربیت می‌کردند، سپس آزاد کرده و به آنها سرمایه کسب و کار می‌دادند. بسیاری از شاگردان بزرگ امام صادق(ع) آزاد شدگان دست امام سجاد(ع)‌ هستند.

کد خبر: 1072641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =