سرای نوآوری نوسازی و قطعه‌سازی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

وحید ضرغامی با اعلام خبر راه اندازی سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی، گفت: در بازدید از برخی شرکت های صنعتی استان آذربایجان شرقی متوجه شدیم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به نوسازی و بازسازی نیازمند هستند که برای رفع این موضوع تصمیم گرفتیم سرای نوآوری قطعه سازی را در تبریز ایجاد کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، در بازدید مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از شرکت های صنعتی و قطعه سازی استان آذربایجان شرقی، مذاکراتی برای راه اندازی سرای نوآوری با مدیر پارک علم و فناوری و برخی از صنایع صورت گرفت. 

در این سفر که با حضور وحید ضرغامی مدیرکل اداره سیاست گذاری و نظارت راهبردی، علی رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و بهزادی پور مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد صورت گرفت؛ از کارخانه موتورسازان تبریز، تراکتورسازی، ماشین سازی؛ شرکت قطعه سازی خودرو و پارک علم و فناوری تبریز بازدید به عمل آمد.

 ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با اعلام خبر راه اندازی سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی، گفت: در بازدید از برخی از شرکت های صنعتی استان آذربایجان شرقی متوجه شدیم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به نوسازی و بازسازی نیازمند هستند. با توجه به تحریم های ظالمانه و قطع همکاری شرکت های خارجی برای تامین قطعات، ماشین آلات معیوب و از چرخه تولید خارج شده اند. 
وی افزود: با در نظر گرفتن چنین خلائی در بخش صنعت کشور، می توان با بهره گیری از پتانسیل و دانش شرکت های دانش بنیان در تامین قطعات نقش آفربنی کرد و نیاز شرکت های صنعتی را مرتفع ساخت. 
مدیرکل سیاستگذاری و نظارت راهبردی اظهار داشت: در جلسه با عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد تا سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی تبریز با ایجاد زیرساخت مشترک با پارک و دانشگاه آزاد و همچنین همکاری صنایع شروع به فعالیت کند. پیش نویس تفاهم همکاری توسط پارک آماده و پس از ارزیابی و بررسی توسط معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد امضا خواهد شد. 
 ضرغامی در پایان گفت: صنایع استان در بخش نظام موضوعات، آموزش نیروی انسانی متناسب با نیاز صنایع، راه اندازی و تعریف رشته های محصول محور و تقاضا محور و حمایت مالی و سرمایه گذاری مشارکت خواهند داشت. همچنین دانشگاه آزاد، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، استاتید مجرب، ظرفیت دانشجویان، مکان مناسب، نیروی انسانی مساله محور و ... در اختیار قرار خواهد داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1072664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =