ایسکانیوز مرور کرده است

دیده شدن به قیمت تبلیغات تلویزیونی

یکشنبه 15 تیر 1399 - 15:40
کد مطلب: 1072668
پیام بازرگانی

عده‌ای از بازیگران برای حضور در تلوزیون سر باز می‌‌زنند اما رد آن‌ها را در تبلیغات تلوزیونی می‌بینیم که باید گفت آنها دیده شدن را به قیمت بالایی که از حضور در تبلیغات می‌گیرند به دست می‌آورند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تبلیغات یکی از عرصه‌های پردرآمد در دنیای حاضر است، جایی که اگر فردی در آن خوب عمل کند در آخر پول پارو خواهد کرد. چنین تبلیغاتی خصوصا در دنیای امروز وقتی با چهره‌های سرشناسی چون بازیگران و فوتبالیست‌ها انجام می‌شود، هم تاثیر بسزایی دارد و هم گران تمام خواهد شد زیرا افراد مشهور با دریافت قیمت‌های بالا برای نشان تجاری مورد نظر، خود را در قاب توجه قرار می‌دهند.

رونالدو بازیکن پرتغالی مشهور جهان به ازای هر پست تبلیغاتی اینستاگرامی 500 هزار پوند دریافت می‌کند. این ماجرا برای ایران هم صدق می‌کند. بارها در صداوسیمای ملی ایران دیده‌ایم که بازیگران و حتی فوتبالیت‌هایی جلوی قاب تلویزیون آمده‌اند و کالایی را تبلیغ کرده‌اند. چنین کاری در عرصه جهانی و تبلیغاتی اقدامی معمول حساب می‌شود و ظاهرا جای اعتراضی ندارد. از این رو در صداوسیما می‌بینیم فوتبالیستی با سابقه حضور در تیم ملی کالایی خوراکی را تبلیغ می‌کند و حتی بازیگری که مشهور است از شهرت خود برای تبلیغ کالای تجاری بهره می‌برد.

*چوب حراج به محبوبیت

بخش دیگری از بازیگران هستند که با دریافت مبالغی در تبلیغات شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و از محبوبیت خود برای فروش کالا بهره می‌برند که تصویر آن بیشتر در فضای مجازی پخش می‌شود. اما وقتی برای حضور در صداوسیما به آن‌ها پیشنهاد کاری داده می‌شود با انواع و اقسام مانع‌تراشی‌ها برای حضور در قاب جادو سر باز می‌زنند. اما موضوع از جایی جالب می‌شود که عده‌ای از بازیگران با اینکه برخاسته از سیمای ملی هستند در بزنگاه‌های خاص با سخنانی، ژست متفاوت و به دور از آن چیزی به خود می‌گیرند که در تلویزیون برای مخاطب نمایش داده‌اند. یعنی قصد دارند با نیامدن به صداوسیما همچنان بر طبل متفاوت بودن خود بنوازند و گویا قصد دارند با مخاطب صداوسیما همچنان قهر باشند. البته دم خروس چنین کاری زمانی بیرون می‌زند که همین افراد با اینکه قصدی برای حضور در تلویزیون ندارند وقتی بوی پول تبلیغات تلویزیونی به مشام آن‌ها می‌خورد سر از پا نمی‌شناسند و خود را به این نوع از فعالیت‌ها می‌رسانند. چنین دوگانه رفتاری نشان می‌دهد برخی از بازیگران تضادهای جدی در رفتار حرفه‌ای خود دارند که برای آن‌‌ها به لحاظ حرفه‌ای مطلوب به نظر نمی‌رسد.

*درخواست‌های نجومی

ممکن است این پاسخ به نظر برسد که بازیگران بر اساس پیشنهادات نجومی یا مبالغی که به آن‌ها داده می‌شود قصد می‌کنند که در تبلیغات حضور داشته باشند یا خیر که البته این موضوع را باید اینگونه مطرح کرد، بازیگران و هنرمندانی که با صداوسیما قهر می‌کنند با چه دلیل و منطقی راضی می‌‌شوند که چهره و صدای آن‌ها در تبلیغات تلویزیونی پخش شود؟ اگر قهر کرده‌اند و حاضر نیستند که به هیچ وجه تصویری از آنها در تلویزیون پخش شود چرا با قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی زیر میز قهر خود می‌زنند؟ این سوال گویا هنوز از سوی این عده از بازیگران پاسخ داده نشده است.

کوتاه سخن آنکه برای این موضوع نیز باید چارچوب و قواعد درستی در نظر گرفته شود تا چنین دوگانگی رفتاری رخ ندهد. بازیگران و چهره‌های مشهور برای دیده شدن در قاب تلویزیون هزینه‌های بالایی می‌گیرند و در واقع هم ژست خود را حفظ کرده‌اند و با تلویزیون همکاری نکرده‌اند و هم فرصت دیده شدن از این قاب را از دست نداده‌اند.

انتهای پیام/

171 / 347

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار