وزارت آموزش‌وپرورش حق ندارد برای پرداخت معوقات معلمان منتی بگذارد

پرداخت دستمزد حق اولیه هر کارمند یا کارگری است و وزارت آموزش‌وپرورش برای پرداخت معوقات معلمان حق ندارد بر آنها منت بگذارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجو معلمان و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های وابسته مدت زمانی است که نسبت به برخی بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های وزیر آموزش و پرورش به این دانشگاه معترض هستند. 

امیرحسین محقق درباره مطالبات دانشجو معلمان از وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان خواستار اجرایی شدن سند تحول بنیادین، اجرای نشدن سند 2030، رعایت کردن شأن و جایگاه معلمان و اولویت‌بندی مشکلات نظام تعلیم و تربیت هستند.

محقق با بیان اینکه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تهران و دانشگاه شهید رجایی پیگیر اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری هستند، گفت: سند تحول یکی از اصلی‌ترین مطالبات رهبر انقلاب بوده و دانشجومعلمان از محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش مطالبه اجرای این تحول در سیستم تعلیم و تربیت را دارند چرا که تاکنون برای اجرایی شدن آن هیچ راهکاری اشاره نشده است.

وی درباره اهمیت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: جذب نیروهای آموزش و پرورش و معلمان باید تنها از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی انجام شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ادامه داد: رهبر انقلاب بارها بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده‌اند؛ اما چگونه است که وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند افرادی که در آزمون استخدامی مردود شده‌اند دوباره می‌تواند در آزمون مجدد شرکت کنند. این سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مغایر با بیانات رهبر انقلاب است.

وی درباره اهداف سند 2030 یاد آور شد: این سند که توسط سازمان ملل متحد و کشورهای غربی تنظیم شده نابودی ارزش‌های اسلامی در کشور را هدف گرفته است. نظام تعلیم و تربیت کشور با اجرای سند 2030 دچار چالش شده و قطعا روندی نزولی را سپری خواهد کرد.

محقق با تاکید بر اینکه باید شأن و منزلت معلمان در کشور حفظ شود،‌ گفت: هر زمانی که قرار است معوقات و حقوق‌های عقب مانده دانشجو معلمان پرداخت شود، وزیر و معاونان آموزش و پرورش با آب و تاب رسانه‌ای این خبر را  اعلام می‌کنند در صورتیکه این سری اقدامات در شأن معلمان نیست.

این دانشجو معلم ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات معلمان حق ندارد بر آنها منت بگذارد چراکه پرداخت دستمزد حق اولیه هر کارمند یا کارگری است.

وی با انتقاد از عملکرد و ناهماهنگی مسئولان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا  و مجازی شدن آموزش و استفاده از شبکه شاد، هنوز وزارت آموزش و پرورش نتوانسته در هماهنگی کامل مدیران مدارس یا نواحی، تصمیمات مناسبی را اخذ کند و هنوز برخی از خانواده‌ها سردرگم هستند.

محقق اولولیت بندی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: متاسفانه از اسفندماه سال 98 موضوع واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور مطرح شده که بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اقدامات به هنگام و مناسب مانع از این واگذاری شدند.

مسئول حوزه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران در پایان خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش درباره واگذاری دانشگاه فرهنگیان هیچ گونه واکنش مناسبی انجام نداده اما وزیر آموزش و پرورش رسما برای طراحی مناسب جلد کتب درسی عذرخواهی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =